כ־600 מיליון יורו (כ־2.5 מיליארד שקל) הושקעו בכלי המלחמה היקר, המודרני וכנראה החשוב ביותר של צה”ל. הוא לא טס באוויר, לא פועל ביבשה, אבל יודע כמעט הכל. ברוכים הבאים לצוללת אח”י רהב, שנכנסה לפעילות בחיל הים בתחילת השנה וכבר שקועה עמוק בהגנה על ביטחון מדינת ישראל.  



בכתבה נרחבת שתתפרסם מחר במוסף “מעריב־סופהשבוע” תובא הצצה נדירה לפעילות של הצוללת מתחת למים. כתב "מעריב" הצטרף להפלגה מבצעית של אח”י רהב ושמע מקציני זרוע הים על האתגרים החדשים שעומדים בפניהם לאור הפיכת המזרח התיכון לזירה ימית אסטרטגית עבור המעצמות העולמיות. "אתה רק יוצא מהנמל ומיד פוגש כלים של מדינות זרות, האזור מעניין את כולם”, אומר סא”ל א’, “אנחנו מאוימים כבר ביציאה מהמים - לא שיטביעו אותנו אלא שמישהו יגלה אותנו. אם זה קרה, הפסדנו. אם מגלים אותי פעם אחת, לומדים אותי ואז אני מאבד את כל הכוח שלי”.
 
צוללת מסדרת דולפין, כמו אח”י רהב, מסוגלת לשאת טילי שיוט בעלי טווח של אלפי קילומטרים וכן, על פי פרסומים זרים, ראשי נפץ גרעיניים. בשגרה יש עליהן חמישה טילי הרפון ויכולת להצטייד ב־16 טילי טורפדו. במהלך ההפלגה למדנו כיצד לוחמי הצוללת מתרגלים איסוף מודיעין והשמדת אויב בלב ים. וכן, הסיור כלל גם מפגש עם דולפינים.


הסיפור המלא – מחר ב"מעריב־ סופהשבוע"