בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (חמישי) חמש שנות מאסר על אמין סנובאר מכפר יאסיף שהורשע בשורת עבירות, בהן יציאה לא חוקית לסוריה, אימונים צבאיים והצטרפות לארגון ג'בהת א-נוסרה, שהוא שלוחת אל-קאעידה במדינה. השופט אברהם אליקים הרשיע אותו בביצוע עבירות של יציאה שלא כדין, אימונים צבאיים אסורים, חברות והתאחדות בלתי מותרת.



סנובאר בן ה-25 הצטרף לשלוחת אל-קאעידה, התאמן בשורה של כלי נשק וחזר לישראל אחרי חצי שנה. לצד חמש שנות המאסר נידון הנאשם גם לשנת מאסר על תנאי. מדובר בעונש החמוד ביותר שהוטל על ישראלי בעקבות הצטרפות לארגוני המורדים בסוריה.




גזר הדין מבטא את מגמת ההחמרה



מכתב האישום עולה בין היתר כי הוא יצא מישראל ב-7 ביולי 2014, וכעבור שבוע חמק לסוריה דרך טורקיה. הוא הגיע למחנה אימונים כללי וליחידת מורדים חמושים המכנה עצמה "אנצאר אל שאם", שם התאמן במשך כשבוע. בתחילת אוגוסט אותה שנה הצטרף לארגון ג'בהת א-נוסרה. ב-2 בינואר חזר לישראל דרך טורקיה ונעצר.



בין השאר נכתב בהרשעתו כי סנובאר נטל חלק באימונים והוכשר להשתמש בסוגי כלי נשק שונים לרבות מקלע כבד ומטול RPG, כיבוש מקומות, אימונים גופניים, שמירות ואימון פסיכולוגי להתנהלות במצבי לחץ.



מפרקליטות מחוז חיפה נמסר: "גזר הדין שניתן היום בבית המשפט המחוזי בחיפה מבטא את מגמת ההחמרה בעבירות מסוג זה ומהווה צעד חשוב ומשמעותי למיגור התופעה המסוכנת שמתחוללת בארץ ובעולם. ביהמ"ש קבע כי יש צורך בהרתעת הרבים והטיל עונש ראוי והולם בנסיבות המקרה. ביהמ"ש קבע כי נאשם שכזה הנו פצצה מתקתקת שבכל רגע נתון יכול לנצל את ההכשרה שרכש לצורך פעילות חבלנית ".