שירות הביטחון הכללי החליט היום (שני) לבחון מחדש את הקריטריונים להכנסת פלסטינים לשטח ישראל, זאת לאחר שהפלסטינים טענו כי למעלה מעשרת אלפים פלסטינים תושבי יהודה ושומרון, שהיו מורשים להיכנס לעבוד בשטח ישראל, קיבלו הודעה כי כניסתם לישראל נשללה בעקבות החמרת הקריטריונים.



שלילת כניסתם התבררה לפני כחודש, מבלי שהוסבר להם מדוע אין באפשרותם להיכנס לישראל. לטענתם, בהגיעם למחסום, הסיבה היחידה שהועברה להם היא "שלילת היתר מסיבה ביטחונית". הטענות הועלו בין היתר על ידי התקשורת הפלסטינית ופורסמו הבוקר בגלי צה"ל. לאחר פניה לשב"כ נמסר כי הנושא בבדיקה.  



"פלסטיני שעובד לא יוצא לרחוב עם סכין"
 

מהלך זה נוגד את מדיניות מערכת הביטחון, שקיבלה המלצות מצה"ל להעלות באלפי היתרים נוספים את כניסת הפלסטינים לשטח ישראל, ובין היתר נבחן המהלך ככזה שיוצר הרגעה בשטח. "פלסטינים שמקבלים היתר עבודה לא מעודדים טרור ולא יוצאים לרחוב עם סכינים", התייחסו לנושא במערכת הביטחון, והוסיפו: "לכן המלצנו לדרג המדיני להגדיל את מספר היתרי העבודה באלפים".

משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה כי "על רקע המצב הביטחוני בחודשים האחרונים, בוצעה בחינה מחודשת של הקריטריונים למתן אישורי כניסה מאיו"ש לישראל, במטרה להקשות על כניסת חשודים פוטנציאליים לשטחי הארץ. בעקבות הבחינה האמורה, אין להוציא מכלל אפשרות כי פלסטינים אשר קיבלו בעבר היתרי כניסה לישראל, נענו בשלילה לאחרונה, כאשר ביקשו להיכנס לצורכי עבודה. בימים אלה גורמי הביטחון הנוגעים בדבר שבים ובוחנים את הנושא".

פועלים פלסטינים בדרכם למחסום. צילום: נתי שוחט, פלאש 90