מפקד גדוד נצח יהודה שלח הבוקר (שני) לוחם בגדוד שלו, חייל חרדי, ל-17 ימי מחבוש בכלא צבאי לאחר שהחייל נעצר על ידי המשטרה בסוף השבוע בשער שכם. האירוע החל בעת שהחייל טייל עם חבריו בשער שכם ונשא את נשקו הצבאי עם מחסנית בהכנס. בשלב מסויים הוא הוקנט על ידי קבוצה של ערבים ששהו במקום. בינו לבינם התפתח עימות מילולי ובשלב מסוים דרך החייל את נשקו ואיים על אחד הערבים. 



אזרח שהזעיק את המשטרה הביא למעצרו של החייל לאחר שהשוטרים השתכנעו כי הוא ביצע שימוש לא חוקי בנשק צבאי. החייל נאזק ולאחר חקירה ראשונית הועבר למשטרה הצבאית. אתמול הוא שוחרר ממעצר והוחזר ליחידתו שקיבלה דיווח מפורט על האירוע ממצ"ח. מפקד הגדוד שפט אותו על עבירה של שימוש לא חוקי בנשק ושלח אותו למאסר של 17 ימים בכלא צבאי.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ביום שבת בשעות הערב כאשר החייל שהה בחופשה הוא הגיע לעיר העתיקה בלבוש אזרחי, נשא את נשקו כשהמחסנית במצב הכנס ודרך את הנשק מבלי שיהיה בכך צורך ומבלי שנשקף כלפיו איום. החייל עוכב על ידי משטרת ישראל ונשפט על ידי מפקד הגדוד ל-17 ימי מחבוש בגין עבירת שימוש בלתי חוקי בנשק". גורם בצה"ל הוסיף כי "בחקירתו החייל מסר כי לא נשקפה לו כל סכנה באירוע".