לאחר שנים ארוכות בהן נוהלו שני גופים אשר התעסקו ברווחת החיילים, הודיע היום (שני) משרד הביטחון כי האגודה למען החייל וקרן לב"י יהפכו לגוף אחד, שיפעל למען רווחת החיילים. מדובר בשינוי מהותי בגופים אשר קיימים כ-70 ו-45 שנה בהתאמה. שני הגופים דואגים במהלך השנה לתרומות עבור החיילים, והמטרה היא לחסוך בעלויות של החזקת שני גופים, וליצור פעילות רציפה וגדולה יותר תחת אותו המתווה.



את הגוף החדש, שייקרא מעתה "יחד למען החייל", ינהל האלוף במיל. יורם יאיר (יה-יה), שיתפקד בתור יושב הראש שלו. הגוף עצמו ימומן על ידי משרד הביטחון, וכל שקל שייתרם מעתה יגיע אל החיילים ולא למימון הגוף. אופן גיוס התרומות ייעשה על ידי משרד הביטחון עצמו, ולא על ידי חברות טלמרקטינג כפי שהיה נהוג בעבר, כשאלו היו לוקחות בעבר אחוזים מהתרומות שגויסו. עיקר התרומות ייעשה באמצעות אתר אינטרנט, שגם נותן אפשרות לבחור את ייעוד התרומה. 



'מיד בתחילת פעילותו לאיחוד שני הארגונים, התעקש היו"ר החדש על העיקרון שהוצאות גיוס התרומות ומימוש התרומות- המשכורות והוצאות ההנהלה של הגוף החדש, יתוקצבו וימומנו על ידי משרד הביטחון, ולא מתוך התרומות. שינוי זה מבטיח העברת  100% מכל תרומה ישירות לייעודה, ולא תהיה שום הורדה של אחוז בשיעור כלשהו לטובת  תקורה, משכורות והוצאות.

גם באופן גיוס התרומות נעשה שינוי מהותי: הופסקה פעילותה של חברת הטלמרקטינג החיצונית, שהתקיימה ע"ח אחוז מהתרומות. כיום ניתן לתרום גם באמצעות אתר אינטרנט, אשר מאפשר  לתורם לבחור ישירות את ייעוד התרומה, מתוך ידיעה שהתרומה תועבר במלואה ליעדה. הדבר עולה בקנה אחד עם מדיניות השקיפות שעליה הכריז הארגון. 
במסיבת העיתונאים שהתקיימה היום (שני) התייחס האלוף יאיר לדרך שבה יפעל הגוף, שיתמקד בגיוס תרומות בארץ ובעולם, מימוש התרומות ובהפעלת רשת בתי החייל, קריות החינוך וכפרי הנופש של הארגון, ורשת 'כוורת', רשת חנויות הנוחות של 'יחד למען החייל' בבסיסים ובמוצבים ברחבי הארץ. 
בנוסף, יציע ארגון 'יחד למען החייל' סיוע לחיילים בודדים לאחר השחרור, במטרה לסייע להם להיקלט כאזרחים בחברה הישראלית, אותה שרתו כחיילים. בתחומי חינוך, דיור תעסוקה ועוד.
"ארגון "יחד למען החייל' ימשיך לטפל בצרכי החיילים במגוון פרויקטים, למען יחידות צה"ל ומג"ב ולרווחת אוכלוסיות מיוחדות, כגון חיילים ממשפחות מעוטות יכולת כלכלית, חיילים בודדים, חיילים מאושפזים ועוד; כל זאת בזכות תרומתם הנדיבה, של מאות אלפי יחידים , חברות וארגונים, והתנדבותם של אלפים בארץ ובעולם", אמר יאיר. כמו כן, יופעלו עוד פרויקטים חדשים והתמיכה בפרויקט "אמץ לוחם" תימשך.