כמעט חודשיים לאחר הפיגוע הקשה ביפו, בו נרצח התייר האמריקאי טיילור פורס, עצרו היום לפנות בוקר (שני) שוטרי מחוז ירושלים את מוחמד עווידה, 30 תושב סילוואן בחשד ששימש כמסיע של המחבל ומתוך כך בחשד להריגה. שופטת בית משפט השלום בירושלים ג'ויה סקפה שפירא האריכה את מעצרו של עווידה עד ליום ראשון הבא.
כבר בראשית חקירת הפיגוע שהתנהלה על ידי מחוז תל אביב עלה החשד כי עווידה היה זה שהסיע את המחבל מירושלים לתל אביב - אלא שבמשטרה עשו מאמצים להיאחז בראיות ממשיות. אחת מהן, אולי המשמעותית ביותר, הגיעה בימים האחרונים ואחריה נעצר עווידה בביתו שבסילוואן.
השופטת סקפה שפירא התייחסה לראייה החדשה וציינה בהחלטתה להאריך את מעצרו של החשוד כי היא מחזקת באופן ממשי את החשד נגד עווידה. עוד ציינה השופטת כי ביחס לעבירה של הסעת המחבל - יש לכאורה ראיות מבוססת, אולם עוצמת הראיות ביחס לעבירת הריגה אינה מהגבוהות בשלב זה.

"זאת לנוכח טיב הראיות בכל הנוגע ליסוד הנפשי של החשוד בדבר כוונתו של אותו נוסע אשר ביצע בסופו של דבר את הפיגוע", נכתב בהחלטה.
פרקליטו של החשוד, עו"ד רמי עותמאן, תקף את עמדת המשטרה וטען כי מרשו מכחיש את החשדות נגדו. "עצם העובדה שהוא לא נעצר עד היום מדברת בעד עצמה. המשטרה לא יכולה לטעון היום למסוכנותו - אם לא עצרה אותו קודם לכן".