כוחות צה"ל צה"ל הרסו הלילה (שלישי) בשכם את ביתו של המחבל זיד זיאד ג'מיל עמר שהיה מעורב בתכנון וביצוע רצח בני הזוג איתם ונעמה הנקין באלון מורה באוקטובר האחרון. מדובר בפיגוע ירי שאירע ליד איתמר וסימל את תחילת גל הטרור הנוכחי.על פי דיווחים פלסטינים במקום פרצו עימותים בין התושבים לבין כוחות צה"ל ולא היו נפגעים.



לפני כחמישה חודשים כוחות הנדסה של צה"ל ויחידת "אגוז" הרסו ביתו של המחבל ראג'ב אחמד מוחמד עליוה, שעמד בראש החוליה שרצחה את בני הזוג הנקין. הריסת הבית בוצעה בדאחיה שבשכם בהתאם להנחיית הדרג המדיני. עליוה גייס את חברי החוליה, הנחה אותם להוציא לפועל פיגועים וכן סיפק להם את כלי הנשק.



הריסת בית ראש החוליה מתרחשת לאחר שנהרסו בתיהם של יתר חברי החוליה בחודש נובמבר האחרון. כזכור, כוחות צה"ל הרסו את בתיהם של שלושה מחברי חוליית חמאס שאחראית לרציחתם של בני הזוג הנקין, יחיא מוחמד נאיף עבדאללה, סמיר זהיר אבראהים כוסא וכרם לוטפי פתחי רזק.



הריסת בית מחבל בשכם. צילום: פייסבוק
הריסת בית מחבל בשכם. צילום: פייסבוק




הפיגוע: ההורים נרצחו לעיני ילדיהם



בני הזוג חזרו במכוניתם מביקור אצל חברים באיתמר, עד שנורו באזור בית פוריק, שנמצא בין איתמר לאלון מורה. השניים נפצעו באורח אנוש לאחר שרכבם ספג אש מאסיבית ממארב מתוכנן של מחבלים במקום, ועברו החייאה - אך בסופו של דבר נאלצו להכריז על מותם. ברכב שהו ארבעה ילדים, שלא נפגעו בתקרית באורח נס.



איתם הנקין הוא במקור מירושלים ונעמה, בשם הנעורים שלה ערמוני, היא מפדואל. איתם למד כ-10 שנים בישיבת ניר, התגייס לגולני בשנת 2004, יצא לקורס מ"כים ולאחר מכן היה אברך בישיבה וכתב ספר במכון לרבני ישובים בשם "לכם יהיה לאכלה". איתם היה מרצה במדרשת נשמת אצל אמו הרבנית חנה הנקין שעומדת בראש המדרשה ונעמה הייתה גרפיקאית ובעלת סטודיו לגרפיקה.



 נעמה הנקין שנרצחה בפיגוע הירי עם תינוקה. צילום: הילה לוצקי, צילום מסך פייסבוק
נעמה הנקין שנרצחה בפיגוע הירי עם תינוקה. צילום: הילה לוצקי, צילום מסך פייסבוק