המתיחות בדרום נמשכת: הלילה (שבת) נרשמו בשטח ישראל שתי נפילות של פצצות מרגמה ששוגרו מרצועת עזה. בדובר צה"ל אשרו את הפרטים, ומסרו שכוחות סרקו  את האזור, במועצה האזורית אשכול, סמוך לגדר המערכת. צה"ל הגיב לנפילות בתקיפות מן האוויר של שתי מטרות חמאס בדרום הרצועה. 



"צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס כאחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וימשיך לפעול בחומרה על מנת לשמור על השקט ביישובי הדרום", נכתב בהודעת דובר צה"ל אודות התקיפה.



בימים האחרונים נרשמת הסלמה יחסית באזור עזה, המתיחות המשמעותית ביותר שנרשמת מאז תום מבצע "צוק איתן" בקיץ 2014. 



חיל האוויר תקף אתמול מטרת חמאס נוספת ברצועת עזה בתגובה לירי של שלוש פצצות מרגמה מוקדם יותר אל אזור העוטף. התקיפה בוצעה אחרי מספר אירועי ירי שבוצעו בימים האחרונים על ידי ארגון הטרור חמאס לעבר כוחות צה"ל שעסקו בפעילות מבצעית סמוך לגדר המערכת. בבוקר כונס הקבינט המדיני-ביטחוני, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, בקריה בתל אביב בעקבות ההסלמה. בישיבה השתתף גם הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט.



ביום חמישי נחשפה מנהרת טרור נוספת מרצועת עזה לתוך שטח ישראל, השנייה במספר בחודש האחרון. עבודות החישוף, צפויות להימשך בתקופה הקרובה בגבול הרצועה. מנהרת הטרור נמצאת בעומק של 26 מטרים, ונראית מוכנה ותקינה לשימוש. עדיין לא ידוע אם מדובר באחת חדשה, או בכזו שכבר הייתה מוכנה לשימוש מתקופת מבצע צוק איתן.