ביקורת קשה של צוות ההגנה של אלאור אזריה על המערכת הצבאית ועל הפרקליטות הצבאית. בסיום הדיון הראשון במשפט, שנערך היום (שני) בבית הדין הצבאי ביפו, אמר סנגורו של החייל העומד לדין באשמת הריגת מחבל מנוטרל, עו"ד אילן כ"ץ, שהדרגים הבכירים מתערבים במשפט על מנת להביא לסיומו המהיר והורדת הנושא מסדר היום. 



"אנחנו מוצאים פה טביעות אצבע גסות של הדרגים הגבוהים ביותר. התערבות בהליך המשפטי באמצעות מתן הנחיות לתביעה שאינה עצמאית". כ"ץ מביא כדוגמא את הצעת השופטים בתיק ששני הצדדים יפנו לגישור פלילי, ואמר כי נהוג, ולו מחמת הנימוס, שהצדדים יסכימו להצעה. "מצד אחד שמים תובע בכיר מאד ומנוסה וכאשר בית הדין מציע ללכת לגישור התביעה אמרה שהיא צריכה להתייעץ. זה אומר דרשני", טען עו"ד כ"ץ.



הסנגור התייחס גם להתנגדות של התביעה לבקשת דחיית המשפט בחודש, ואמר כי "גם העובדה שכל טיעוניו של התובע נגד בקשת הדחייה התמצו בכך שצריך לקיים את ההליך הזה במהירות מלמדת על כך שניתנו הנחיות ברורות בתדרוך לתביעה הצבאית לעשות אותו כמשפט בזק כדי להוריד את העניים מסדר היום הצבורי. האינטרס של ההגנה הוא לקיים משפט כהלכתו. לא נוותר על קוצו של יוד. לא נירתע מהלחץ של התביעה".



שותפו של כ"ץ לצוות ההגנה, עו"ד אייל בסרגליק, התייחס לבקשת ההגנה לדעת מדוע הוחלט להעמיד לדין את אזריה בעוד שבמקרים אחרים זה נגמר לכל היותר בנזיפה: "אנחנו נביא את כל מי שנדרש כדי למצות את האמת, כולל גורמי התביעה ששקלו את השיקולים במקרים דומים והחליטו שלא להגיש כתב אישום". 



התובע בתיק, עו"ד נדב וייסמן, אמר לאחר הדיון: "התחלנו את המשפט שעוסק בעניין חריג בחומרתו מבחינתנו - ירי ללא שום הצדקה מבצעית לעבר מחבל שכבר נוטרל בניגוד לכל כללי הפתיחה באש. מדובר במקרה שבו הנאשם החליםפ גרסאות לגישתנו איננו אמין והראיות מוכיחות זאת".



"יחד עם זאת אנחנו מבקשים לעשות זאת בצורה מקצועית, מהימנה, בפני בית הדין. נביא את כל הראיות בעתיד הקרוב ונאפשר לשופטים לומר את דברם בתום ההליך", הוסיף וייסמן.