התביעה הצבאית הודיעה היום (שני) כי החליטה בתום התייעצות לדחות את הצעת בית הדין הצבאי להליך גישור פלילי במקום משפט בתיק החייל מחברון אלאור אזריה.



עורך דינו של החייל, אייל בסרגליק, אמר ל"מעריב אונליין" לאחר ההחלטה: "בדיון היום התביעה התעקשה על קיום הליך מהיר לכאורה. מדוע לכאורה? היות והיא לא מסרה את מלוא חומר החקירה. כמו כן, במענה למכתבנו לגבי מקרים דומים וזהים הן בצבא והן בשילוב עם המשטרה שלא העמידו לדין או לכל היותר דין משמעתי, נמסרה תשובה מגומגמת ולפיה לא מכירים מקרים כאלו הגם שידועים היטב לתביעה".



עוד אמר עו"ד בסרגליק: "בית הדין הציע באופן חריג גישור כבר בשלב הזה והתביעה עוד שוקלת זאת, דבר שמאושש את חולשת ראיות התביעה ביחס לעבירת ההריגה כפי שהביעו את הדברים גם ערכאות המעצר. אנו נפעל לקיום הליך מהיר אבל הוגן, לזיכוי החייל. באשר לסירוב התביעה לקיים גישור בתיק, עליה למדנו מהתקשורת, הרי שקו עקבי זה אשר מתעלם מהחלטות בתי הדין במהלך הליך המעצרים ממשיך גם בפני ההרכב ומעיד על החלטה מלמעלה לנהל את התיק בניגוד לראיות בו המעידות על חפות החייל".



כזכור, במהלך הדיון, נשיאת ההרכב, אל"מ הלר, הקריאה לאזריה את כתב האישום נגדו והוא יצטרך להגיב אליו בדיון שייערך בעוד שבועיים. בתחילת הדיון, עוד בטרם הקריאו השופטים את כתב האישום נגד אזריה, ביקשה ההגנה לדחות את הדיון בחודש בטענה שלא קיבלה את כל חומר הראיות. ויכוח התפתח בין הצדדים לגבי טענת ההגנה כי מדובר בהעמדת לדין שרירותית, לאור העובדה שחיילים אחרים במצבים דומים לא נשפטו. על כך השיבה התביעה כי אין צורך לחפש מקרים דומים משום שמדובר באירוע ייחודי. לאחר הדיון הקריאה נשיאת הרכב השופטים, אל"מ מאיה הלר, את כתב האישום נגד אזריה והציעה כי הם ילכו להליך גישור במקום משפט, דבר שכאמור, נדחה על ידי התביעה.



מוקדם יותר צוות ההגנה של אזריה מתח ביקורת על המערכת הצבאית ועל הפרקליטות הצבאית בסיום הדיון הראשון במשפט שהתקיים בבית הדין הצבאי ביפו. סנגורו של החייל העומד לדין באשמת הריגת מחבל מנוטרל, עו"ד אילן כ"ץ, אמר שהדרגים הבכירים מתערבים במשפט על מנת להביא לסיומו המהיר והורדת הנושא מסדר היום. "אנחנו מוצאים פה טביעות אצבע גסות של הדרגים הגבוהים ביותר. התערבות בהליך המשפטי באמצעות מתן הנחיות לתביעה שאינה עצמאית", אמר עו"ד כ"ץ.