סגר כללי יוטל על אזור יהודה ושומרון והמעברים ייסגרו ברצועת עזה במהלך יום הזיכרון ויום העצמאות, כך מסר הערב (שלישי) דובר צה"ל. זאת, בהתאם להנחיית הדרג המדיני והערכת המצב בצה"ל. 

פתיחת המעברים והסרת הסגר תתבצע ביום חמישי בשעה 23:59, בהתאם להערכת מצב. במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטאריים, רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים. 

מוקדם יותר הערב דיווחו מקורות ערביים, כי מטוסי חיל האוויר תקפו היום שיירת נשק של חיזבאללה בגבול לבנון-סוריה. לפי "אלתיחאד פרס", היום בצהרים הפציצו מטוסי קרב ישראלים מספר עמדות של החיזבאללה ליד הגבול הסורי- לבנוני. לפי הדיווח, מקור בשטח העביר את הדיווח על התקיפה וזאת לאחר ששיירה של החיזבאללה יצאה מהאזור לעבר שטח לבנון. לא ידוע כרגע על הרוגים או פצועים מתקיפה זאת. בישראל אמרו בתגובה כי "בישראל לא מתייחסים לדיווחים זרים".

 אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה נפתחו הערב בצפירה בת דקה שנשמעה ברחבי הארץ בשעה 20:00. הטקס המרכזי התקיים, כמדי שנה, בכותל המערבי בירושלים, בהשתתפות נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין והרמטכ"ל גדי איזנקוט. צפירה נוספת תישמע מחר בשעה 11:00, והיא תהיה בת שתי דקות.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט העביר בנאומו מסר של אחדות, בין השאר בעקבות הסערה שקמה אחרי דבריו של סגנו, האלוף יאיר גולן, ואמר כי "אחדות אינה בהכרח הסכמה, אך אל לנו לתת לפערים אלו לפגוע באחדות מטרתנו".

"אמון הציבור בצה"ל הוא חיוני למימוש ייעודנו: ההגנה על המדינה, הבטחת קיומה, ואם נידרש – ניצחון במלחמה. צה"ל וכוחות הביטחון הם חומת המגן של עמנו, רק הם יבטיחו את ביטחוננו. בידי צה"ל מופקד ביטחון העם, ואני מבטיח לכם שביטחון זה מצוי בידי מפקדים ולוחמים הנחושים להגן על המדינה ועל אנשיה".

הרמטכ"ל הדגיש בנאומו את התמיכה להם זוכים חיילי צה"ל מהעם, גם כאשר ישנם חילוקי דעות: "בשם אחדות זו מתייצבים בהישמע הקריאה לובשי המדים, בחובה, בקבע ובמילואים, כדי להבטיח את שלום אזרחינו ולהגן על המדינה. כך עשו דורות של לוחמים לפנינו, שאחזו במגן ובחרב מתוך הצורך להיאבק על זכות קיומנו; כך עשו רעינו הנופלים, שיצאו למשימותיהם מתוך תחושת שליחות; כך עושים גם מפקדי צה"ל וחייליו בהווה, שממשיכים לפעול למען עתידנו. עליהם לדעת, בלא צל של ספק, כי העם כולו תומך בהם וניצב מאחוריהם, גם כאשר יש חילוקי דעות".