מדינת ישראל מרכינה את ראשה:בשעה 11:00 הבוקר (רביעי) פתחה צפירת דומייה בת שתי דקות את טקסי הזיכרון הממלכתיים שמתקיימים בכל בתי העלמין והחלקות הצבאיות ברחבי הארץ. הטקס הממלכתי המרכזי של יום הזכרון לחללי מערכות ישראל מתקיים בהר הרצל בירושלים בהשתתפות הנשיא ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ”ל איזנקוט.



עומדים לזכר הנופלים ברחבי הארץ. צילום: אלוני מור
עומדים לזכר הנופלים ברחבי הארץ. צילום: אלוני מור



נתניהו התייחס פנה בפתח דבריו למשפחות השכולות: "אנו, בני המשפחות השכולות אינם זקוקים ליום הזיכרון כדי לזכור את יקירנו שאבדו בדמי ימיהם. אך ביום הזה כל העם איתנו בחיבוק ובאהבה. כל משפחה והשכול הפרטי שלה, אבל לכולן אותם ייסורי שאול". 


"בישראל, ילדים וילדות נקראים על שמם של מגיני עמנו וכך כאב המשפחות נמהל בגאווה", אמר ראש הממשלה. "שניהם מוהלים אותנו זה בזה, יהודים, דרוזים, מוסלמים, בדואים, נוצרים וצ'רקסים. השכול חוצה עדות. יום הזיכרון מבטא יותר מכל את הערבות ההדדית בתוכנו. זהו יום של פיוס פנימי גדול וראוי שיימשך כל השנה". 

בבית העלמין הצבאי בקריית שאול בתל אביב התקיים טקס אזכרה שבו לוקח חלק שר הביטחון משה (בוגי) יעלון. בשעה 13:00 ייערך בהר הרצל טקס האזכרה הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה במעמד הנשיא, ראש הממשלה והרמטכ”ל. 
 בפקודת יום שמפרסם הבוקר הרמטכ"ל איזנקוט למפקדי, חיילי ועובדי צה"ל הוא מתייחס לסוגיית הנעדרים והחללים שמקום קבורתם לא נודע: "אנו זוכרים את מחויבותנו להם ומבטיחים להמשיך לפעול כדי להשיבם לגבולותינו".
 
את יום הזיכרון ינעל בשעה 20:00 טקס הדלקת המשואות והעברת הדגלים הראשיים בהר הרצל בירושלים, ואז גם ייפתחו רשמית חגיגות יום העצמאות ה־68 של מדינת ישראל.