הקלטות של יריב בן עזרא, מפקד גזרת חברון שפיקד על החייל היורה אלאור אזריה נחשפו הערב (שלישי) במהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 10, ובהן הוא יוצא במתקפה קשה נגד התנהלותו של החייל היורה מהתקרית בחברון, בתדרוך שהעביר שלשום לקצינים מגדוד מילואים באחד מבסיסי צה"ל. 

"לפני שהוא מבצע את הירי הוא אפילו מוריד את הקסדה. הוא בא לחבר שלו ואומר לו 'זה מחבל שצריך להרוג אותו'. ביצוע הירי זה תקלה חמורה. אגב, כל הסובבים את אזריה לא הרגישו בסכנה. הירי שלו, זה הדבר הכי מסוכן שהיה שם", אמר בן עזרא. 

"חלק לא קטן מהאחריות הוא אצלי"

 "תאמינו לי שגבם לבי עם החייל, בלי קשר למה שעשה או לא עשה, החייל הוא בגזרה שלי וגם חלק לא קטן מהאחריות הוא אצלי בעסק הזה" הוסיף המח"ט. בן עזרא יצא במתקפה גם נגד התערבותם של פוליטיקאים ורבנים בהתנהלות הצבא ואמר: "השיח הזה של 'הקם להורגך השכם להורגו" או "מחבלים צריך להרוג" וכל הדבר הזה, זה משהו שחברים, חברי כנסת, שרים, רבנים משתמשים בו".

"אני יודע, מאז שאני חייל צעיר, שהוראות פתיחה באש זה לא מסמך מהרב הראשי לצה"ל או מאף פוליטיקאי. הוראות פתיחה באש בצבא הגנה לישראל זה הוראות מקצועיות. חבר הכנסת שאומר "כל אחד, צריך להרוג אותו", אז הורגים אותו? אז להגיד שזה לא מייצר בלבול בקרב החיילים שלנו? בטח שזה מייצר בלבול", הוסיף בן עזרא.

"כשרב ראשי במדינת ישראל, בה יש אוכלוסיה שמבחינתה מה שהוא אומר זה 'לימין שור', בא ואומר: "חבר'ה, מחבל צריך להרוג, ושלא יבוא איזה רמטכ"ל, ועושה תנועה מבטלת ביד. להגיד שזה לא משפיע? חברים, זה משפיע". 
בתגובה לשאלת אחד הקצינים, האם לא צריך להרוג מחבלים, השיב המח"ט: "לא. אתה הופך את החיים לשחור ולבן. יש הוראות פתיחה באש וזה מה שאני צריך לעשות. עכשיו, אתה בסכנת חיים, מה עושים? ירי על מנת לנטרל את הסכנה. אם הנטרול של הסכנה זה כדור בראש, תירה לו כדור בראש. אם הנטרול של הסכנה זה לתפוס אותו, אז תתפוס אותו. אני לא מתעסק בשאלה פילוסופית של אדם שקם בבוקר לבצע פיגוע, האם הוא צריך למות או לא".