כנס הג'רוזלם פוסט החמישי נפתח היום (ראשון) בניו יורק. בין הנושאים שיידונו בכנס, בראשו יעמוד נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רונלד לאודר, יהיו הטרור הגלובלי, תנועת ה-BDS והדינמיקה המשתנה של הכלכלה הישראלית.



הכינוס נערך ברקע הסערה הפוליטית בישראל, לאחר הדחתו והתפטרותו של שר הביטחון משה יעלון. על כן, דבריהם של השרים שהגיעו לניו יורק - גלעד ארדן, גילה גמליאל וישראל כץ - צפויים להיות מעניינים. עוד יישא דברים, השר לשעבר גדעון סער, שהביע תמיכה השר הביטחון המתפטר.



אחד הנואמים המרכזיים בכנס יהיה מסעב חסן יוסף - "הנסיך הירוק" - מחבר הספר "בן החמאס" ומי שהיה סוכן סמוי של השב"כ במשך עשר שנים.



כאמור, בכנס יהיו מספר מושבים. במושב בנושא הטרור האסלאמי, בראשו יעמוד העורך הראשי החדש של הג'רוזלם פוסט, יעקב כץ, יקחו חלק השר לביטחון פנים גלעד ארדן, העיתונאית קרולין גליק, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, שעשוי לדבר על התפטרות שר ביטחון יעלון, ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי וסגן יו"ר ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים, מלקולם הונליין.



ידבר על התפטרות יעלון? הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי. צילום: פלאש 90
ידבר על התפטרות יעלון? הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי. צילום: פלאש 90



אירוע מעניין נוסף הוא שיחה בין העורך הראשי היוצא של הג'רוזלם פוסט, סטיב לינד, לבין השחקן זוכה האוסקר, מייקל דגלאס על החשיבות של יהדות יותר מכילה ועל העבודה שעשה עם קרן בראשית.



קרולין גליק תנהל מושב שיעסוק במאבק בתנועת ה-BDS, בו ישתתפו, בין היתר, ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד), נשיא הקרן לידידות והרב יחיאל אקשטיין.



גם הסכסוך הישראלי-פלסטיני לא ייעדר מהכנס. דברים בנושא יישאו שגריר ישראל באו"ם דני דנון, השליח האמריקאי למזרח התיכון לשעבר, דניס רוס, יו"ר ועדת יחסי החוץ של בית הנבחרים, אד רויס, ושגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר.



בכנס יחולקו שני פרסים: פרז הג'רוזלם פוסט לשנת 2016 יוענק לחברת מובילאיי, על הגישה החדשנית לנהיגה בטוחה. פרס הג'רוזלם פוסט ליחסי החוץ יוענק לארגון "גדולים במדים", שפועל לשילוב צעירים הסובלים מאוטיזם בצה"ל.



בצד האמנותי, הסקסולוגית רות וסטהיימר תדבר על ישראל ויהדות והזמר דויד ברוזה ישיר להנאת הקהל. 



סקר: קלינטון יותר מתאימה לנשיאות, טראמפ למלחמה בטרור


לקראת הכנס ערך הג'רוזלם פוסט סקר בשאלה מיהו המועמד המועדף על הישראלים בבחירות הקרובות לנשיאות ארצות הברית ועד כמה מדיניות הנשיא הנוכחי השפיעה על העלייה בטרור העולמי. לפי תוצאות הסקר, 77% מהמשיבים בסקר חושבים כי גל פיגועי טרור נובע ממדיניות הנשיא המכהן, ברק אובמה. רק 12% סבורים כי למדיניות אובמה לא היה קשר לעליית גל הטרור העולמי.



38% מהמשיבים מאמינים שדונלד טראמפ יפעל טוב יותר למיגור גל הטרור העולמי, בעוד שרק 21% מאמינים ביכולתה של הילרי קלינטון למגר את הטרור. יחד עם זאת, יותר משיבים – 40% מאמינים שהילרי קלינטון מתאימה יותר להיות הנשיאה הבאה של ארה"ב, בעוד שרק 29% מאמינים שדונלד טראמפ מתאים יותר.



36% מהמשיבים שנשאלו בסקר חושבים שהמועמד שיפעל לשיפור היחסים בין הממשל האמריקאי לממשלת ישראל הינו המועמד דונלד טראמפ. בשאלה זו התוצאות היו מאוד צמודות שכן 34% מהמשיבים חושבים שהמועמדת שתשפר את היחסים בין המדינות הינה הילרי קילנטון.