לילה לא שקט בדרום: רקטות שוגרו הלילה (רביעי) לעבר שטח מדינת ישראל. ככל הנראה מדובר בנפילה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב, אין נפגעים והכוחות סורקים במרחב. גורם בצה"ל הוסיף כי לא הופעלה אזעקת צבע אדום משום שהשיגור בוצע לעבר שטח פתוח. גדודי עומר חדיד ואנסר בית אל מקדס נטלו אחריות לירי הרקטות, לטענתם נורו ארבע רקטות מהן שלוש נפלו בשטח הרצועה.



דובר צה"ל מסר כי הצבא תקף באמצעות כלי טיס של חיל האוויר שתי מטרות המהוות תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חמא"ס בדרום רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי שבוצע לעבר יישובי עוטף עזה מוקדם יותר הלילה. 
עוד נמסר מדובר צה"ל כי: "צה"ל רואה בארגון הטרור חמא"ס כאחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וימשיך לפעול בחומרה על-מנת לשמור על השקט ביישובי הדרום". 


שיגור הרקטות מגיע לאחר שבתחילת החודש כוחות צה"ל דיווחו על חילופי אש בצפון ומערב הרצועה, זאת בהמשך לירי פצצת מרגמה לעבר שטח ישראל שהתרחש מוקדם יותר באותו היום והסתיים ללא נפגעים. זו הייתה הפעם הראשונה מאז מבצע "צוק איתן" בה היה ירי של פצצות מרגמה לעבר שטח ישראל וכוח צה"ל. פצצת המרגמה נורתה לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות מבצעית סמוך לגדר המערכת. הכוח הגיב בירי טנק לעבר עמדה חשודה במרחב. הפלסטינים דיווחו כי פגז של צה"ל פגע בעמדת תצפית של ארגון החמאס ועל פי הדיווח העמדה ניזוקה ולא היו נפגעים באירוע.



בנוסף, בתחילת החודש צה"ל חשף מנהרה נוספת שנחפרה לישראל מעזה. גורם צבאי בכיר אמר כי המנהרה שהתגלתה היא בעומק של 26-28 מטרים. מאוחר יותר התייחס גורם בכיר נוסף לנושא, ואמר בשיחה עם "מעריב-אונליין" כי "המנהרה שמישה ותקינה ואף חודרת לשטח ישראל".