אלפים השתתפו היום (שבת) בהלווייתו של עבד אל-פתאח א-שריף, שנורה על ידי חייל צה"לאלאור אזריה ב-24 במרץ, לאחר שדקר חייל אחר בתל רומיידה בחברון יחד עם רמזי א-תמימי. גופתו של א-שריף נמסרה הלילה לבני משפחתו, עברה בדיקה בבית החולים "אל-אהלי" בעיר, ולאחר מכן נעטפה בדגל של חמאס והועברה לקבורה, בטקס צבאי מלא.



ערוץ "אל-אקצא" של חמאס דיווח כי במהלך ההלוויה גינו המלווים את "הפשעים הציוניים" ודרשו מהקהילה הבינלאומית "להתערב ולתמוך בעם הפלסטיני בפני הכיבוש".



אלאור אזריה במהלך הדיונים בבית המשפט
אלאור אזריה במהלך הדיונים בבית המשפט



הוריו של סמל אלאור אזריה זעמו על כך שמערכת הביטחון השיבה את גופת המחבל שבנם חיסל ואמרו כי ״מקומם, מטריד ועצוב לראות שהמחבל שבא לרצוח לוחמים שלנו זוכה להלוויה המונית עם קריאות נקם בישראל ואיומים לרדוף את הבן שלנו אלאור. כשהוא עטוף בדגל חמאס ומובל כגיבור, בעוד אלאור שלנו עדיין נמצא בתנאי מעצר, מואשם בהריגה וזאת לאחר שהותקף והושמץ ללא הרף בידי גורמים במערכת, רק כי פעל על מנת להגן על עצמו ועל הכוח שסביבו לאחר שחש סכנה כשהבחין שהמחבל זז על הקרקע כשהוא לבוש מעיל בחום כבד בחברון וכולם מסביבו הזהירו שהוא ממולכד ונושא מטען".



עוד מסרו ההורים: "בינתיים התביעה עם סוללה של תובעים, מגייסת גם תובע חיצוני וחמישה חיילים מדובר צה״ל, שמתייצבים לכל דיון וזאת כדי להכפיש ולהרשיע את אלאור שלנו בכל מחיר. עד מתי נכיל את חוסר הצדק הזה ומסע הייסורים הזה? אנו קוראים להנהגה, תחזירו לנו את הילד הביתה״.