סנגוריו של הלוחם אלאור אזריה, החייל שירה במחבל בחברון ומואשם בהריגתו, פנו היום (ראשון) לבית הדין הצבאי וטענו כי החזרת גופת המחבל למשפחתו גרמה להם נזק שיפגע בהליך המשפטי, שכן כעת הם לא יכולים למנות פתולוג מטעמם לצורך ניתוח האירוע. בבקשה שהוגשה לבית הדין, דרשו הפרקליטים להשיב לישראל את גופתו של עבד אל-פתאח א-שריף, שהוחזר ביום שבת האחרון למשפחתו ונקבר בטקס צבאי בחברון. לדבריהם, "ההוראה על החזרת גופת המחבל ומסירתה בערב שבת תמוהה וגרמה נזק בלתי הפיך להגנה, שהודיעה לתביעה הצבאית כמה פעמים על כוונתה למנות פתולוג מטעמה לצורך חוות דעת".



הם נימקו את הבקשה וציינו כי "ההגנה נדהמה לשמוע דרך התקשורת כי גופת המחבל הוחזרה. זאת, חרף ובניגוד מוחלט להודעותינו במהלך הדיונים כי בכוונתנו למנות פתולוג מטעם ההגנה אשר יבדוק את גופת המחבל ויגיש חוות דעת בעניין". עוד הדגישו כי "במעשה זה נגרם הלכה למעשה נזק ראייתי של ממש ובלתי הפיך להגנה, וכעת לא ניתנה לה האפשרות להביא חוות דעת נוספת שתאושש את תפריך את חוות הדעת (של) התביעה, וכל זאת לאחר שהודיעה בפני ההרכב הנכבד כי ברצונה לעשות כן. הדבר דומה להעלמת חומרי חקירה מהתיק".




החייל אלאור אזריה בבית המשפט. צילום ארכיון: אבשלום ששוני



אלפים השתתפו אתמול בהלווייתו של המחבל שנורה על ידי החייל אזריה ב-24 במרץ, זאת לאחר שדקר חייל אחר בתל רומיידה שבחברון יחד עם המחבל רמזי א-תמימי. גופתו של א-שריף נמסרה לילה קודם לכן לבני משפחתו, עברה בדיקה בבית החולים "אל-אהלי" שבעיר, ולאחר מכן נעטפה בדגל של חמאס והועברה לקבורה, בטקס צבאי מלא שנערך בחברון. ערוץ "אל-אקצא" של חמאס דיווח כי במהלך ההלוויה גינו המלווים את "הפשעים הציוניים" ודרשו מהקהילה הבינלאומית "להתערב ולתמוך בעם הפלסטיני בפני הכיבוש".



"מכפישים את אלאור בכל מחיר"


הוריו של אזריה זעמו אמש על כך שמערכת הביטחון השיבה את גופת המחבל שבנם חיסל ואמרו כי "זה מקומם, מטריד ועצוב לראות שהמחבל שבא לרצוח לוחמים שלנו זוכה להלוויה המונית עם קריאות נקם בישראל ואיומים לרדוף את הבן שלנו אלאור, כשהוא עטוף בדגל חמאס ומובל כגיבור, בעוד אלאור שלנו עדיין נמצא בתנאי מעצר. הוא מואשם בהריגה וזאת לאחר שהותקף והושמץ ללא הרף בידי גורמים במערכת, רק כי פעל על מנת להגן על עצמו ועל הכוח שסביבו לאחר שחש סכנה כשהבחין שהמחבל זז על הקרקע, כשהוא לבוש מעיל בחום כבד בחברון וכולם מסביבו הזהירו שהוא ממולכד ונושא מטען".



עוד מסרו ההורים: "בינתיים התביעה עם סוללה של תובעים, מגייסת גם תובע חיצוני וחמישה חיילים מדובר צה"ל, שמתייצבים לכל דיון וזאת כדי להכפיש ולהרשיע את אלאור שלנו בכל מחיר. עד מתי נכיל את חוסר הצדק הזה ומסע הייסורים הזה? אנו קוראים להנהגה, תחזירו לנו את הילד הביתה".



זירת הירי בחברון. צילום מסך