בית הדין הצבאי נעתר חלקית לבקשת עורכי דינו של סמל אלאור אזריה, הנאשם בהריגת המחבל מחברון. צוות ההגנה דרשו לקבל לידיהם את התחקיר הצבאי שקיים מח"ט חברון ביום האירוע בתל רומידה. לטענת עורכי הדין אייל בסרגליק, אילן כץ, בן מלכא וכרמית שחיבר, הם קיבלו לידיהם רק חלק מן התחקיר הצבאי.



תשובת בית הדין באה לאחר שנדחו שתי בקשות של ההגנה nבעניין קבלת חומר חקירה ודחיית המשפט. לטענתם, מחומר החקירה של התחקיר הצבאי עולה כי ישנן ראיות הסותרות את דברי שר הביטחון דאז משה יעלון והרמטכ"ל על התנהלות החייל בשטח.



צוות ההגנה אמר למעריב און ליין: "ההחלטה החריגה והתקדימית על מסירת חלקים מהתחקיר לידינו מהווה מכה לתביעה, אשר הלכה למעשה ביססה את כתב האישום על התלהמות והתעלמות מהממצאים בזירה, נסיבות המקרה והעדויות התומכות באופן ברור בגרסתו של החייל ואנו נוכיח את הדברים בבית הדין".



הפרקליטות הצבאית הסכימה מרצונה להעביר חלקים מהתחקיר לידיעת ההגנה, לאחר שבחנה את ההצדקה לכך על פי השיקולים הקבועים בפסיקת בית המשפט העליון. ואכן בית הדין אישר את העברת חלקים אלה ודחה את בקשת הסנגורים לקבל את יתר חלקי התחקיר אותם מצא כלא רלוונטיים להגנת הנאשם. בניגוד לטענת ההגנה, בית הדין כלל לא קבע כי יש בתחקיר ראיות שיכולות להביא לזיכויו של הנאשם. חומר התחקיר הועבר לעיון הסנגורים והנאשם בלבד ויאופסן בכספת על אחריות עורכי הדין של אזריה.



מחר יתחדש בבית הדין הצבאי ביפו משפט החייל שבו יעידו המטארולוג וראש צוות החקירה של המשטרה הצבאית. 



שלשום פנה צוות ההגנה לבית הדין הצבאי בדרישה להחזיר את גופתו של המחבל שנורה ע"י אזריה, שנמסרה לפלסטינים לקבורה. עורכי הדין טענו כי החזרת גופת המחבל למשפחתו גרמה להם נזק שיפגע בהליך המשפטי, שכן כעת הם לא יכולים למנות פתולוג מטעמם לצורך ניתוח האירוע. בבקשה שהוגשה לבית הדין, דרשו הפרקליטים להשיב לישראל את גופתו של עבד אל-פתאח א-שריף, שהוחזר ביום שבת האחרון למשפחתו ונקבר בטקס צבאי בחברון. לדבריהם, "ההוראה על החזרת גופת המחבל ומסירתה בערב שבת תמוהה וגרמה נזק בלתי הפיך להגנה, שהודיעה לתביעה הצבאית כמה פעמים על כוונתה למנות פתולוג מטעמה לצורך חוות דעת".



הם נימקו את הבקשה וציינו כי "ההגנה נדהמה לשמוע דרך התקשורת כי גופת המחבל הוחזרה. זאת, חרף ובניגוד מוחלט להודעותינו במהלך הדיונים כי בכוונתנו למנות פתולוג מטעם ההגנה אשר יבדוק את גופת המחבל ויגיש חוות דעת בעניין". עוד הדגישו כי "במעשה זה נגרם הלכה למעשה נזק ראייתי של ממש ובלתי הפיך להגנה, וכעת לא ניתנה לה האפשרות להביא חוות דעת נוספת שתאושש את תפריך את חוות הדעת (של) התביעה, וכל זאת לאחר שהודיעה בפני ההרכב הנכבד כי ברצונה לעשות כן. הדבר דומה להעלמת חומרי חקירה מהתיק".