המשטרה תזמן לחקירה את נהג האמבולנס עופר אוחנה שעל פי התביעה הצבאית בעט בסכין, בסרטון שנחשף היום (רביעי) במשפט. הוא ייחקר תחת אזהרה בחשד לשיבוש הליכי משפט.
ראש צוות החקירה של מצ"ח אמר בעדותו שלדעתו יש לחקור את נהג האמבולנס בחשד לשיבוש חקירה. בתשובה לשאלת השופט הוא הודה שהיה פספוס באי-העברת הממצאים למשטרה לצורך חקירת החשד.

אחת הטענות של צוות ההגנה של אזריה קשורה במזג האוויר ששרר באותו יום. אזריה טען כי אחת הסיבות לכך שחש בסכנה וחשב שעל גופו של המחבל יש מטען חבלה נבעה מכך שבאותו יום הטמפרטורות הגיעו ל-35 מעלות ואילו המחבל לבש מעיל. מנהל אגף אקלים, ד"ר עמוס פורת אמר בחוות הדעת שלו כי בעת האירוע היו כ-19 מעלות, וכי הטמפרטורות באזור חברון היו מעל הממוצע לסוף מרץ.

קודם לכן, התייחס צוות ההגנה של החייל היורה אלאור אזריה לסרטון שהציגה התביעה לפיה הסכין בו השתמש המחבל נבעט לעברו ודחו את הרלוונטיות של הסרטון בטענה שאין לו חשיבות כיוון שהמקרה אירע לאחר הירי של אזריה במחבל. 

בסרטון נראה כיצד אחד הנוכחים במקום, שפניו לא מוצגות, בועט לאחר הירי בסכין ומקרב אותה לכיוון המחבל. התובע, סא"ל נדב וייסמן, אמר כי "ישנה טענה שהמחבל הזיז את ידו לכיוון סכין ליד שהייתה לידו, אך כעת רואים שהטענה הזאת היא שקר".


נהג האמבולנס: "מסרתי את גרסתי המלאה והמפורטת"


עופר אוחנה, נהג האמבולנס שנטען בדיון בבית הדין הצבאי שבעט בסכין מסר בתגובה למעריב אונליין כי "חוקרי מצ"ח גבו ממני עדות בשבוע שלאחר האירוע. מסרתי להם את גרסתי המלאה והמפורטת, כולל בעניין הסכין המדוברת. כמו כן מסרתי את כל החומרים שהיו ברשותי, זאת בשיתוף פעולה מלא עם החוקרים. מאז לא נקראתי לחקירה ואף גורם רשמי כמו מצ"ח, המשטרה, נציגי התביעה או ההגנה לא יצרו איתי קשר".



"אין בכוונתי להגיב או להתראיין לשום אמצעי תקשורת בכל הקשור למשפט עד לסיומו, ואני מבקש מכם לכבד את ההחלטה שקיבלתי", אמר אוחנה.



ראש צוות ההגנה, עו"ד אילן כ"ץ, אמר לעיתונאים הנמצאים בבית הדין הצבאי ביפו, כי "כבר עתה מתברר מהחקירה הנגדית שהחקירה אינה הולמת תנאי חקירה מקובלים", כשהוא תוהה כיצד תחקירים זולגים וכיצד אמירות של פוליטיקאים משפיעות. "ככל שהמשפט יתקדם נוכיח שלא מדובר בעבירת הריגה או עבירה כלשהי", הוסיף כ"ץ.



פרקליטו של אזריה, עו"ד אייל בסרגליק שאל את ראש צוות החקירה על החשש שהמחבל נשא חגורת נפץ: "ישנן עדויות רבות על חשש שהמחבל נושא חגורת נפץ". על כך ענה לו ראש צוות החקירה כי "שומעים שמזהירים מחגורת נפץ וגם שלא להתקרב למחבל". לטענתו, אזריה העלה לראשונה את הטיעון על חשש ממטען חבלה בגופו של המחבל בתחקיר המבצעי ורק לאחר ששוחח עם עורך דינו.



בתחילת הדיון טען התובע כי הצהרתו של אזריה, לפיה פעל במהלך האירוע מתוך הגנה עצמית הינה טענה מדומה, ואמר כי הירי היה חסר הצדקה מבצעית. לאחר מכן, ראש צוות החקירה הציג בעדות את כרטיס הזיכרון שהוחרם ממצלמת צלם "בצלם", שתיעד את הירי, והתביעה הציגה מסרון שהחייל שלח לאחר הירי לאביו בו הוא הודיע: "הרגתי את המחבל השני". כזכור, באירוע היו שני מחבלים - הראשון נהרג מירי צה"ל והשני נפצע ולאחר מכן נורה ע"י החייל. עוד אמר ראש צוות החקירה, כי אזריה העלה לראשונה את הטיעון על חשש ממטען חבלה בגופו של המחבל בתחקיר המבצעי ורק לאחר ששוחח עם עורך דינו. הוא סיפר על לחיצת יד בין אזריה לברוך מרזל בזירה לאחר הירי ועל עדות של חייל שלטענתו אזריה אמר לו בתום האירוע: "הגיע לו למות". 



התובע טען עוד שהנאשם בעצם מבקש לעשות דין לעצמו, והוסיף כי "יש ראיות טובות שיוכיחו שטענת הנאשם על הגנה עצמית אינה כנה, לא אמינה ולא סבירה". הוא הוסיף שנראה בבירור מהסרטונים כי הנאשם צועד, משפר את מצב השכפ"צ על גופו, מרים את נשקו ויורה, וכי "כל פעולותיו מבוצעות בנחת ובקור רוח, אין שום שינוי בהתנהגות הנאשם לאורך כל הדרך וכן לאחר הירי".