בשער שכם שבירושלים וגם ברחבי יהודה ושומרון יצאו פלסטינים "לחגוג" את פיגוע הירי שאירע הערב (רביעי) בתל אביב, בו נרצחו ארבעה בני אדם ונפצעו קשה ארבעה נוספים.  בשער שכם המונים הריעו, בטול-כרם חילקו ממתקים וגם ברצועת עזה דווח על זיקוקים שנורו באוויר.



חגיגות בשער שכם אחרי פיגוע הירי בתל אביב
בשעה 21:30 לערך התקבל דיווח על יריות במתחם שרונה בת"א. בעקבות הירי, פונו שבעה פצועים במצב קשה לביה"ח איכילוב. כעבור מס' דקות, התקבל דיווח ירי נוסף, ברח' הסמוך למתחם שרונה (הארבעה). כוחות משטרה הגיעו למקום בכוחות מתוגברים. כוחות משטרה סורקים אחר חשוד שנראה נמלט מהמקום. 

המחבלים סעדו במסעדת מקס ברנר, סיימו לאכול ויצאו למסע הירי. אחד מהמחבלים נתפס ברחוב הארבעה, והמשטרה מבקשת מציבור הסקרנים להימנע מלהגיע למקום. סריקות נרחבות התבצעו באזור בעקבות חשש ממפגע נוסף שנמצא בזירה, לפי עדויות הנפגעים. כמו כן, ציר תנועה נסגר לאחר שנמצא תיק חשוד וחבלן הוזעק לזירה.

מפקד מחוז ת"א: "לא הייתה התרעה"


מפקד מחוז תל אביב משה צ'יקו אדרי אמר בזירת האירוע: "אנו מדברים על פיגוע די קשה במתחם שרונה בתל אביב, הגעה של שני מחבלים למתחם תוך שהם יורים באזרחים, לצערנו תשעה נפגעים. שני המחבלים נוטרלו, האחד נעצר והשני פצוע ירי". 

"כרגע החקירה בראשיתה יחד עם כוחות הבטחון השונים, כרגע ממה שעולה זה שלא הייתה התרעה, אנחנו לא יודעים על מחבל נוסף שמסתובב, כך שאפשר לחזור לחיים, אנחנו ניתן את הבט"ש שלנו וכרגע החקירה בראשיתה, במדיה ויהיו דברים נוספים, נעדכן את כלי התקשורת, כרגע, המחבלים וכלי נשק אצלנו, אפשר לצאת, במידה ויש אנשים חשודים יש לדווח אלינו ואנחנו ננקה את האירוע".

נטרול המחבל ברחוב הארבעה. צילום: אבשלום ששוני
נטרול המחבל ברחוב הארבעה. צילום: אבשלום ששוני