בעקבות הפיגוע הרצחני שאירע אמש במתחם שרונה בתל אביב, בו נרצחו ארבעה בני אדם ונפצעו 16 נוספים, שר התחבורה וחבר הקבינט המדיני ביטחוני ישראל כץ, התראיין הבוקר (חמישי) בגל"צ וקרא להגיב בצורה משמעותית וקשה: "זה רצח שפל שמחייב תגובה ישראלית חריגה, קשה וכואבת. כפר יטא שממנו יצאו המחבלים חייב לעבור טיפול שורש מונע שייזכר בהיסטוריה של הכפר, שכבר יש לו היסטוריה של טרור". עוד התייחס השר לדרכי הפעולה האפשריות ואמר כי "צריך לסגור את הכפר לתקופה ממושכת. אי אפשר לפעול המתכונת הרגילה ולבדל 'כירורגית' את המחבלים וסביבתם".


השר התייחס להצעת החוק לגירוש משפחות מחבלים לעזה או לסוריה ואמר: "אני קורא למערכת המשפטית לאשר את חקיקת החוק כדי להגביר את ההרתעה, אם המחבלים היו יודעים שמהשפחה המורחבת שלהם הייתה מגורשת, הם היו חושבים לפני מעשה. חייבים להפסיק את המשוואה הזאת, החמאס מוחא כפיים, אבו מאזן תומך ויהודים נרצחים. חייבים לפעול. אני באמת משבח את פעילות צה"ל על עבודתם הנועזת והמקצועית, אבל היום אנו צריכים כממשלה, כקבינט, להגיד - עד כאן. העולם מגנה עכשיו ומשמיע סימפתיה, אבל מחר - כשיתקפו שוב, ינסו למנוע מאיתנו צעדים. חייבים להפסיק את מצעד האבסורד שבו אנו מאפשרים להם להעביר אלפי משאיות עם מלט שאיתו הם בונים מנהרות. הכל קשור כמקשה אחת, אנחנו חייבים לפעול במדיניות ברורה כלפי כל הנושא הפלסטיני". לאחר מכן ביקש להדגיש: "אנו לא מתנגדים לשיקום עזה, אבל אנחנו, ישראל, לא צריכים לעשות את זה ולהעביר חומרים למי שמתחמש איתם".  

בפיגוע עצמו נרצחו 4 בני אדם, ו-16 נפצעו. בבית החולים נותרו 6 פצועים, כש-4 מהם במצב בינוני ביחידות לטיפול נמרץ השונות. 2 נשים נמצאות במצב קל במחלקת נשים.