בתגובה לפיגוע הירי שאירע אמש במתחם שרונה בתל אביב בו נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו 16 נוספים, הבוקר (חמישי) הוטל כתר עם הכפר יטא בדרום חברון, ממנו יצאו שני המחבלים. כמו כן כוחות צה"ל, מג"ב והמנהל האזרחי ביצעו מיפוי של בית אחד המחבלים. הכוחות מחטיבה מרחבית יהודה לא נתקלו באירועים מיוחדים והמיפוי בוצע בהתאם להנחיית הדרג המדיני.



פעילות צה"ל ביטא

בהתאם להערכת מצב הביטחונית שהתקיימה אמש בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, אביגדור ליברמן והרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, הנחה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, על הקפאת 204 ההיתרים של בני המשפחות של המפגעים. בנוסף, הוקפאו ההיתרים לרמאדן, בדגש על ביקורי משפחה של פלסטינים מאיו"ש בישראל. בהתאם לכך, הוקפאו כ-83 אלף היתרים. כמו כן, הוקפאו כל הצעדים שניתנו לתושבי עזה לחודש הרמדאן, בדגש על התפילות בהר הבית.



פעילות צה"ל ביטא. צילום: דובר צה"ל
פעילות צה"ל ביטא. צילום: דובר צה"ל





"ביטחון ישראל לא נתון למשא ומתן"



בתוך כך נשמעו גינויים ברחבי העולם לפיגוע הקטלני. נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר: "מגנה בלשון החריפה ביותר את הפיגוע הנתעב בתל אביב, צרפת מביעה את תנחומיה למשפחות הנרצחים ותמיכה מלאה במאבק של ישראל בטרור".



מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, שלח את תנחומיו למשפחות הנרצחים ולממשלת ישראל: "המום מכך שמנהיגי חמאס בחרו לברך על הפיגוע ושהיו כאלה שבחרו לחגוג".



המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, הוסיפה: "אני שולחת את תנחומיי הכנים ביותר למשפחות ההרוגים, ואמשיך להתפלל להחלמתם של הפצועים. אני עומדת לצד אזרחי ישראל מול האיומים המתמשכים הללו, ותומכת ללא עוררין בזכותה של המדינה להגן על עצמה. ביטחון ישראל חייב להישאר לא נתון למשא ומתן".



מנגד דובר תנועת הג'יהאד האסלאמי, דאוד שיהאב, אמר הלילה: "הפיגוע חשף את השבריריות של הביטחון הישראלי. מדובר בתגובה טבעית לפשעי הכיבוש".



ברכות הגיעו גם מכיוונו של ראש ממשלת החמאס בעזה אסמעיל הניה, שצייץ אמש בחשבון הטוויטר "מהלל את החברונאים", בכך התייחס הנייה למוצאם של המחבלים.



זירת הפיגוע בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני
זירת הפיגוע בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני



כזכור, אמש בשעה 21:30 התקבל דיווח על יריות במתחם שרונה בת"א. בעקבות הירי, פונו שבעה פצועים במצב קשה לביה"ח "איכילוב". כעבור מס' דקות, התקבל דיווח ירי נוסף, ברחוב הארבעה, הסמוך למתחם שרונה. שני המחבלים סעדו במסעדת "מקס ברנר", סיימו לאכול ויצאו למסע הירי. אחד מהמחבלים נתפס ברחוב הארבעה. 



"ישבנו, המשפחה, במסעדה. פתאום שמעתי צרור יריות וראיתי אדם שלבש שחור, יורה ללא אבחנה. הבן הקטן שלי הסתתר מתחת לשולחן", סיפרה סלמה אגבריה, אחת מהסועדות במקום.



איתן ענבר, שהיה בסמיכות למקום הפיגוע, סיפר: "הגעתי לפגישה עסקית. פתאום שמעתי צרחות וצרורות ירי במסעדה. זיהיתי את כיוון הירי, אבל המחבלים כבר ברחו. השולחנות במסעדה היו הפוכים והמראות קשים".