סגר כללי הוטל על אזור יהודה ושומרון החל מהיום (שישי), זאת בעקבות פיגוע הירי שאירע ביום רביעי במתחם שרונה בתל אביב. בהתאם להנחיית הדרג המדיני והערכת המצב בצה"ל הוחלט עוד על סגירת המעברים ברצועת עזה במהלך ימי החג. פתיחת המעברים והסרת הסגר תתבצע ביום ראשון בשבוע הבא, בשעה 23:59, זאת בהתאם להערכת מצב.



במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים. כמו כן, הסגר לא יחול על יציאה לתפילות יום השישי בהר הבית.



בתוך כך, אתמול, בהתאם להערכת מצב הביטחונית שהתקיימה בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, אביגדור ליברמן והרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, הנחה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, על הקפאת 204 ההיתרים של בני המשפחות של שני המחבלים שביצעו את הפיגוע בתל אביב.



בנוסף, הוקפאו ההיתרים לרמדאן, בדגש על ביקורי משפחה של פלסטינים מאיו"ש בישראל. בהתאם לכך, הוקפאו כ-83 אלף היתרים. כמו כן, הוקפאו כל הצעדים שניתנו לתושבי עזה לחודש הרמדאן, בדגש על התפילות בהר הבית.




סעדו ב"מקס ברנר" ושלפו נשק


כזכור, ארבעה בני אדם נרצחו ו-16 נוספים נפצעו במתקפת ירי שביצעו שני מחבלים במתחם שרונה ההומה בלב העיר. שני המחבלים מכפר יטא בדרום הר חברון, שהיו לבושים בחליפות, נוטרלו על ידי כוחות הביטחון ואזרחים לאחר מרדף מלווה בירי, שהסתיים סמוך לסינמטק ברחוב הארבעה. ראש הממשלה נתניהו שב אמש מרוסיה ומיהר היישר מנתב”ג לקריה, שם כינס דיון חירום עם ראשי מערכת הביטחון.



נטרול המחבל ברחוב הארבעה. צילום: אבשלום ששוני
נטרול המחבל ברחוב הארבעה. צילום: אבשלום ששוני



בשעה 21:30, בעת שבתי הקפה והמסעדות במתחם שרונה היו שוקקים, החלו שני המחבלים במסע הירי הרצחני. “זה היה טבח. הוא ירה ללא הבחנה”, סיפר עד ראייה שנראה המום מהמראות הקשים.



שני המחבלים, שהתלבשו כמי שהגיעו לבילוי, ישבו בסניף של "מקס ברנר” בכניסה לשרונה מרקט, ועל פי עדויות, לאחר שהזמינו שתייה, קמו ופתחו בירי ברובי קרל גוסטב מאולתרים.



הם החלו להימלט והתפתח מרדף שבו השתתפו אנשי כוחות ביטחון ואזרחים. כל העת נשמעו קולות ירי, עד לנטרולם של המחבלים סמוך לסינמטק.