כוחות צה"ל ואנשי המנהל האזרחי מיפו הלילה (שישי) את ביתו של אחד המחבלים בכפר יטא, ממנו יצאו המחבלים שביצעו את הפיגוע בתל אביב ביום רביעי. בנוסף, ביצעו כוחות צה"ל מעצרים בכפר במסגרת הכתר עליו.



אתמול בלילה מיפו כוחות הנדסה את ביתו של המחבל השני הכוחות מחטיבה מרחבית יהודה לא נתקלו באירועים מיוחדים והמיפוי בוצע בהתאם להנחיית הדרג המדיני.



בהתאם להערכת מצב הביטחונית שהתקיימה אמש בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, אביגדור ליברמן והרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, הנחה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, על הקפאת 204 ההיתרים של בני המשפחות של המפגעים. בנוסף, הוקפאו ההיתרים לרמאדן, בדגש על ביקורי משפחה של פלסטינים מאיו"ש בישראל. בהתאם לכך, הוקפאו כ-83 אלף היתרים. כמו כן, הוקפאו כל הצעדים שניתנו לתושבי עזה לחודש הרמדאן, בדגש על התפילות בהר הבית.



בתוך כך, בעקבות פיגוע הירי בשרונה מרקט הוטל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון החל מהיום, זאת בהתאם להנחיית הדרג המדיני והערכת המצב בצה"ל הוחלט עוד על סגירת המעברים ברצועת עזה במהלך ימי החג. פתיחת המעברים והסרת הסגר תתבצע ביום ראשון בשבוע הבא, בשעה 23:59, זאת בהתאם להערכת מצב.



במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים. כמו כן, הסגר לא יחול על יציאה לתפילות יום השישי בהר הבית.



אתמול, בהתאם להערכת מצב הביטחונית שהתקיימה בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, אביגדור ליברמן והרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, הנחה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, על הקפאת 204 ההיתרים של בני המשפחות של שני המחבלים שביצעו את הפיגוע בתל אביב. 



בנוסף, הוקפאו ההיתרים לרמדאן, בדגש על ביקורי משפחה של פלסטינים מאיו"ש בישראל. בהתאם לכך, הוקפאו כ-83 אלף היתרים. כמו כן, הוקפאו כל הצעדים שניתנו לתושבי עזה לחודש הרמדאן, בדגש על התפילות בהר הבית.