עורכי דינו של תא”ל אופק בוכריס קיבלו שלשום בבוקר זימון לשימוע מחרתיים אצל הפרקליט הצבאי הראשי (פצ”ר) תא”ל שרון אפק לפני הגשת כתב אישום. מיד לאחר השימוע יחליט הפצ”ר אם להגיש נגד בוכריס כתב אישום - ובאילו סעיפים. גורם משפטי צבאי מסר ל"מעריב־השבוע" כי בניגוד להליך הפלילי האזרחי, אין להסיק מסקנות על שימוע לפני כתב אישום. לדבריו, באזרחות שימוע מעיד על כוונה להגיש כתב אישום בגין עבירות חמורות.

אולם בצה”ל נהוג לקיים שימוע בתיקים של קצינים בכירים מדרגת אל”מ ומעלה בלי קשר לסוג העבירה. עם זאת יצוין כי כבר שלושה חודשים מתנהל תיק חמור נגד בוכריס ובו חשדות חמורים ביותר של מעשי אונס ומעשים מגונים בשתי חיילות, אחת מהן חיילת בלשכתו והשנייה קצינת מטה מהתקופה שבה כיהן כמח”ט גולני. הקצינה תמכה בעדותה באופן מובהק בתלונות של החיילת וגם שחזרה אירועים. גם החיילת שחזרה את האירועים בפני חוקרי המשטרה הצבאית על פי התלונות שהגישה. בפני הפצ”ר הוצגו השחזורים של החיילות, שבוצעו בחמישה מקומות שונים. במקומות אלו, על פי עדותן, בוצעו בהן מעשי אינוס והטרדות מיניות.
 
לפני כחודשיים עומת תא”ל בוכריס עם המתלוננת המרכזית בתיק החקירה נגדו, הטוענת כי אנס אותה וביצע בה מעשי סדום בעת שהייתה חיילת שלו. העימות נערך לאחר שהתגלו “תוצאות בעייתיות” בבדיקת פוליגרף שהמשטרה הצבאית ערכה לבוכריס, שבמסגרתה טען כי לא קיים יחסי מין עם המתלוננת.
 
בוכריס, שנחשב לקצין מצטיין, התבשר לאחר שהחלה החקירה נגדו כי לא יקבל את מינויו לראש חטיבת המבצעים. אם הפצ”ר יחליט להגיש נגד תא”ל בוכריס כתב אישום זה יהיה סיומה של קריירה צבאית מפוארת, ורעידת אדמה של ממש בצה”ל.
 

יצוין שהפצ”ר יכול להחליט גם לא להגיש כתב אישום ולהחזיר את בוכריס לשיפוט משמעתי בפני הרמטכ”ל, אולם הסיכוי לכך קטן מאוד. את תא”ל בוכריס ייצג בשימוע אל”מ עו”ד אשר הלפרין.