לאחר הטעות בזיהוי, נפתחת חקירה: מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת) פתחה היום (שלישי) בחקירה פלילית נגד החיילים שירו בשוגג בנער פלסטיני, הלילה בזירת הפיגוע בכביש 443. החקירה תתמקד בכוח צה"ל שהרג, ככל הנראה בשל טעות בזיהוי, פלסטיני בן 15, מחמוד בדראן, שלא היה מעורב ביידוי האבנים לעבר הכביש.



אביו של הנער, ראפת בדראן, שימש עד לאחרונה כסגן השגריר הפלסטיני בסעודיה. כעת הוא משמש כראש אגף הזרים במשרד החוץ הפלסטיני. מחמוד הוא בנו הבכור ויש לו גם בת בת 11. "אני אבא, וככל אב שכול שאיבד את בנו כואב לי", אמר בדראן שהוסיף: "הפרידה כואבת, אך זהו חלק מהמאבק שמשלם בני העם שלנו בדרך לחירות. מחמוד לא השהיד הראשון ולא יהיה החלל האחרון".



בדראן האשים את כוחות הביטחון בישראל, כי הם מתכוונים לפגוע בקבוצת גיל מסוימת. "מה שחדש כאן, זה שהכיבוש מכוון את נשקו כלפי קבוצת גיל מסוימת, בני נוער שהם העתיד של העם הפלסטיני", טען בדראן.



בתגובה להודעת צה"ל, שמדובר בטעות בזיהוי, אמר בדראן: "מי שירה למוות בבני ובחבריו היה איש שב"כ, שלבש מדים שחורים ולפי התקשורת הישראלית אלו המדים של אנשי השב"כ. ההתנצלות באה על רקע העובדה שהכיבוש הבין שהוא הסתבך. הם מנעו מאיתנו להתקרב ליקירינו הפצועים, וגם מנעו מאמבולנסים הפלסטינים לפנות את הפצועים".



זרקו סלעים על הכביש. צילום: דובר צה"ל
זרקו סלעים על הכביש. צילום: דובר צה"ל





שב מבילוי בבריכת שחייה 




מוקדם יותר דיווחו הפלסטינים כי רכב של כוחות הביטחון שעמד סמוך לגשר שבכביש 443, ירה למוות בנער מחמוד ראפת בדראן (15), תושב בית עור א-תחתא, ופצע עוד שלושה נוספים בהם נהג הרכב שהוביל שבעה נערים בדרך חזרה לכפר, מבריכת השחייה הנמצאת בבית סירא ממערב לרמאללה.



סאמי שאמי, אחד מקרובי משפחתו של הנער, ישב בסוכת האבלים והמתין להודעה של צה"ל על שחרור גופת הנער שהוכתר "שהיד" בכפר. בשיחה עם מעריב אונליין הוא אמר: "מחמוד חזר ברכב ההסעות יחד עם שישה מחבריו בני גילו. הם בילו בבריכת שחייה. כאשר עברו מתחת לגשר כביש 443, שם היה שמן ואבנים אדם לבוש בשחור ירד מהרכב וירה לעברם".



כתוצאה מכך מחמוד בדראן נהרג במקום, ואילו בן דודו האדי עלי בדראן (15) נפצע באורח קשה והועבר לבית חולים ברמאללה כשמצבו יציב. בן דודתו של המנוח אמיר עיסאם חרוב (15) נפצע אף הוא פצעים קשים ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים. לדברי בני משפחתו, מצבו אינו יציב. נהג הרכב עהד אכרם הילאל (20) שנפגע מירי בראש ובחזה פונה אף הוא לבית חולים ברמאללה. מצבו מוגדר יציב, ואין חשש לחייו.