"ההסכם עם טורקיה הוא לא פחות מיריקה בפרצופינו", כך אמר הערב (ראשון) לוחם שייטת שהשתתף בהשתלטות על ספינת המרמרה לפני שש שנים, בתקרית שגרמה למשבר ביחסי שתי המדינות.



הלוחם התייחס בעיקר לסעיף תשלום הפיצויים, שעל פי ההסכם, יועבר דרך קרן שהסכום בה עומד על 20 מיליון דולר. "נשלחנו לעצור משט של טרור, זו הייתה המשימה. איך אפשר היום לשלם פיצויים לטרוריסטים שניסו לרצוח אותנו על הסיפון", אמר הלוחם.



לדבריו, "לא מספיק שנחקרנו על משימה מבצעית שנשלחנו אליה ובכירי הצבא פיקדו על המשימה הזו, לא מספיק שראינו בדרך את ראש הממשלה מתנצל בפני הטורקים, עכשיו אנחנו רואים התרפסות שעולה 20 מיליון דולר. איזה מסר זה מעביר לשאר הלוחמים? לאלו שנפצעו בפעולה והושלכו מהסיפון על ידי המחבלים שעכשיו יקבלו פיצויים? האם גם לוחמי השייטת יפוצו על הטראומה מהאירוע?".



מוקדם יותר אמר גורם מדיני בכיר ביחס לנושא הפיצויים, כי הוא נסגר כבר לפני שלוש שנים והוא ייכנס לתוקף רק אחרי שנושא התביעות נגד חיילי צה"ל ייסגר, מה שיקרה רק אחרי שיעבור חוק בפרלמנט הטורקי שבו הם מתחייבים לסגור את כל התביעות נגדנו. "נערמות תביעות במיליוני דולרים נגד חיילי צה"ל. הם מתחייבים לשפות אותנו נגד תביעות כאלה. זה מותנה בחוק בפרלמנט. גם עניין של הגנה של חיילי צה"ל, גם מפני פשעי מלחמה".



ח"כ זועבי: ההסכם - הודאה ברצח


ח"כ חנין זועבי (הרשימה המאוחדת), שהיתה על הספינה בעת ההשתלטות של חיילי צה"ל, אמרה היום כי ההחלטה לשלם 21 מיליון דולר לטורקיה היא הודאה ישראלית ברצח.



לדברי ח"כ זועבי, שהפליגה בשעתו על סיפון המרמרה בעת שכוחות צה"ל השתלטו על הספינה, "הסכמתה של ישראל להעביר 21 מיליון דולר לטורקים מהווה הודאה ברורה באשמה. גם אם ישראל לא הכירה בכך, זוהי הודאה באשמת רצח של תשעה בני אדם, של פציעת עשרות, של חטיפה ופעולה פירטית בלב הים הבינלאומי ושל רדיפה שקרית רבת שנים".



"הסכם זה הינו הודאה שדוח טירקל היה דו״ח שקרי, והרשויות המדינה ניהלו פרופגנדה שקרית, ומסע של שקרים סביב כל מה שקרא על גב ספינת מרמרה" הוסיפה זועבי.