שירות הביטחון הכללי בשיתוף היחידה המרכזית של מחוז חוף במשטרת ישראל, עצרה לפני כשלושה שבועות בנתב"ג את אברהים חסן יוסף אגבריה, תושב אום אל פאחם בן 23 לאחר שניסה לצאת לסוריה ולהצטרף לארגון המדינה האסלאמית, כך הותר היום (רביעי) לפרסום. פרקליטות המדינה הגישה היום כתב אישום חמור נגד אגבריה בבית המשפט המחוזי בחיפה וביקשה מבית המשפט לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. 



בחקירת אגבריה עלה כי בחודשים האחרונים, בעקבות חשיפתו לתכנים ולסרטונים של ארגון המדינה האסלאמית, הוא החל להזדהות עם האידאולוגיה הג'אהדית של הארגון ועם פעולותיו, והחליט לצאת לסוריה במטרה להצטרף ללחימה בשורות הארגון. לאחר שאסף מידע ברשת האינטרנט אודות האפשרות לצאת לסוריה, המריא אגבריה בטיסה לאיסטנבול והגיע בטיסת המשך לעיר גזיאנטפ, הסמוכה לגבול עם סוריה. 



על פי כתב האישום, בגזיאנטפ פגש באקראי באדם שהציג עצמו בשם סאלח. הנאשם סיפר לסאלח כי בכוונתו לחצות את הגבול לסוריה ולהצטרף לארגון דאעש. סאלח, בתגובה, הציע לנאשם לחצות את הגבול ולהגיע לאיזור העיר אדליב שבסוריה ושם להצטרף לארגון ג'בהת א-נוסרה. סאלח הסביר לנאשם כיצד עליו לפעול בכדי לחצות את הגבול, ומה עליו לעשות על מנת להצטרף לארגון דאעש או לג'בהת א-נוסרה. בהמשך, יצא הנאשם לתחנה המרכזית בגזיאנטפ בכדי לנסוע באוטובוס לאזור הגבול עם סוריה, אולם נעצר שם בידי שלטונות תורכיה. בחלוף מספר ימים גורש הנאשם חזרה לישראל מבלי שהספיק להיכנס לתחומי סוריה ולהצטרף לארגון דאעש.



עוד עלה בחקירה, כי טרם יציאתו לטורקיה השאיר אגבריה מכתב למשפחתו בדבר כוונותיו לצאת ולהצטרף לג'יהאד. כמו כן, חלק ממכריו היו מודעים לכוונותיו ואף הביעו תמיכה ברעיון.



בהודעת השב"כ נמסר, כי מעצרו של אגבריה ממחיש את הסיכון הרב הנשקף מיציאת ישראלים לזירת הלחימה בסוריה, הנשלטת על ידי פעילי ג'יהאד המשתייכים לארגונים אסלאמיים קיצוניים.



"מדובר בזירה שבה נחשפים הישראלים לאידאולוגיה קיצונית, תוך כדי קיום אימונים צבאיים ורכישת ידע ומיומנויות, שעלולים לשמש לפעילות טרור. קיים חשש ממשי כי הישראלים ינוצלו על ידי גורמי הטרור הן להשגת מידע על יעדים במדינת ישראל, והן לשם ביצוע פעילות טרור נגדה", נכתב. "המקרה של אגבריה, כמו גם מקרים נוספים, ממחישים את תוצאותיה והשלכותיה של חשיפת הצעירים לתכנים ולסרטונים של המדינה האסלאמית באינטרנט".