ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ערך התייעצות בטחונית עם שר הביטחון, אביגדור ליברמן, במסגרתו הוחלט כי בעקבות הפיגוע הקשה בקריית ארבע, בו נרצחה הנערה הלל יפה אריאל, בת ה-13.5, יפעלו כוחות הביטחון בכפר בני נעים. החיילים כבר החלו בחקירות של בני המשפחה ובתהליך לקראת הריסתו של בית המחבל.



דובר צה"ל הודיע כי חיילי צה"ל מקיפים את הכפר ממנו יצא מוחמד טראיירה, בן ה-19, שרצח את הנערה בשנתה. בשעות הקרובות צה״ל נערך לביצוע כתר מלא על הכפר בני נעים, ממנו יצא המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בקרית ארבע. בנוסף, כוחות צה"ל פועלים כעת בכפר ונכנסים לבית המחבל לצורכי תחקור.

על פי תחקיר האירוע, המחבל הצליח לפתוח את הגדר, כשכוחות הביטחון והתצפיתניות זיהו פריצה בגדר. הכוחות הוקפצו למקום, מיפו במהירות את הכיוון והבית, והבינו לאן הגיע המחבל. לאחר שנשמע רעש מכיוון בית משפחת אריאל, ניסו להיכנס פנימה, אך הדלת היתה נעולה. כוחות הכוננות פרצו את הדלת, הגיעו אל החדר, שם נדקר אחד מהם ע"י טראיירה, ופצע אותו באורח בינוני בראשו. באותו הרגע הוא נורה ע"י הכוחות.



אביה של הלל-יפה הגיע גם כן לביתו, וראה את בתו שנרצחה במיטתה, כשהחדר כולו מגואל בדם. על פי פרסומים ברשתות הערביות, המחבל פרסם פוסט בפייסבוק לפני האירוע בו כתב: "המוות הוא זכות ואני דורש את זכותי", כשהוא מקבל עשרות לייקים מחבריו. בעקבות הפיגוע, יישללו היתרי עבודה מהחמולה אליה השתייך, וביתו של המחבל הוכנס להליכי לאישור לקראת פיצוץ.


נתניהו: "טרוריסטים שטופי הסתה, לא תשברו אותנו"


ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לאירוע ואמר: "הרצח המחריד של ילדה תמימה במיטתה, ממחיש את תאוות הרצח וחוסר האנושיות של הטרוריסטים שטופי ההסתה מולם אנו ניצבים. העם כולו מזדהה עמוקות עם כאבה של המשפחה ואומר למרצחים- לא תשברו אותנו. נמשיך לפעול באופן תקיף ונחוש נגד הטרור בכל מקום ובכל זמן. העולם כולו צריך לגנות את הרצח הזה כשם שהוא מגנה את הפיגועים באורלנדו ובריסל. אני מצפה מההנהגה הפלסטינית לגנות באופן חד וברור את הרצח האכזרי ולפעול באופן מיידי להפסקת ההסתה. על המדינות הנאורות  להצטרף לדרישה זו. עליהן להפעיל לחץ על מי שעומד בראש מערכת ההסתה, שמובילה לרצח ילדים במיטתם ולא נגד מדינה שפועלת להגן על ילדיה ועל אזרחיה".