ניסיון פיגוע סוכל הבוקר (שישי) בחברון, כשמחבלת חמושה בסכין הגיעה ליד מערת המכפלה במטרה לפגוע בשוהים במקום. היא נוטרלה וחוסלה ע"י כוחות הביטחון שהיו בזירה, ולא היו נפגעים ישראלים באירוע זה. הפלסטינית הגיעה אל עבר עמדת לוחמי משמר הגבול באחת הכניסות למערת המכפלה ולפתע שלפה את הסכין וניסתה לדקור את אחד הלוחמים. הלוחם זיהה את המחבלת וביצע לעברה ירי מדויק וזו נוטרלה. לאחר מכן, נקבע מותה של הפלסטינית ואירוע זה הסתיים ללא נפגעים ישראלים. אדם שהיה במקום תיעד את התגובה המהירה של הכוחות שהיו במקום, לאחר שליפת הסכין. 


לפי דיווחים פלסטינים, המחבלת שחוסלה היא סארה חג'וג', בת 27 מבני נעים. עוד דווח כי היא יצאה הבוקר לבצע פיגוע נקמה על "חיסול" קרוב משפחתה, המחבל שביצע את הפיגוע אתמול בקרית ארבע, בו נרצחה אתמול הלל יפה אריאל ז"ל.
תיעוד סיכול הפיגוע במערת המכפלה

 
 
הלל יפה אריאל ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה



פלסטינית נוספת נעצרה

 

כשעתיים לאחר מכן עצרו כוחות מג"ב פלסטינית חשודה בחסם צלבנית, הסמוך למערת המכפלה בחברון. הלוחמים ערכו חיפוש בתיקה ובמהלכו נתפסה סכין אותו הסליקה. החשודה, כבת 15, עוכבה לחקירת כוחות הביטחון.
 
כאמור, אירועים אלה מתרחשים פחות מיממה לאחר פיגוע הטרור הרצחני בקרית ארבע, בו נרצחה הלל יפה אריאל ז"ל בת ה-13 וחצי בעת שישנה במיטתה, ע"י מחבל פלסטיני שחדר דרך גדר היישוב. באותו הפיגוע נפצע גבר נוסף, בן 31, שהיה חבר בכיתת הכוננות שהוזעק למקום. הוא התעמת עם המחבל, חיסל אותו ונפגע באורח קשה ולאחר מכן פונה לבית החולים "הדסה עין כרם", עם פגיעת ירי בפלג גופו העליון והתחתון.
 
 

בזמן הסיכול: נתניהו ביקר בחברון


במהלך הסיכול הבוקר, ביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בקרית ארבע, בבית משפחתה של הנרצחת אריאל ז"ל. נתניהו הגיע לבית המשפחה האבלה יחד עם שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר החקלאות אורי אריאל. גם חבר הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) הגיע למקום והארבעה שהו בבית המשפחה בזמן סיכול הפיגוע במערת המכפלה. במהלך הביקור, נתניהו שוחח עם הוריה ובני משפחתה של אריאל ז"ל, ואמר: "אנחנו נחזק פה, אשב עם שר הביטחון ונחליט כיצד לחזק את הישוב". לאחר מכן מסר ראש הממשלה: "לראות את החדר של הלל, לראות את כתמי הדם שם ליד מיטתה וספרים ובגדים של ילדה קטנה, זה מזעזע. זה מזכיר לנו שוב מול מי ומול מה אנחנו עומדים, הם רוצים לעקור נטוע ואנחנו נעמיק את השורשים, הם לא יוציאו אותנו מכאן". עוד אמר: "התרשמתי מהמשפחה המופלאה הזאת, הם לא ישברו את רוחה וגם לא את רוחנו, אנחנו נעמיק שורשינו כאן".

נתניהו בביקורו בבית משפחתה של הנרצחת, היום. צילום: חברים לשעת צרה


השר אורי אריאל, קרוב משפחתה של הנרצחת, אמר בתום הביקור: "אני מודה לראש הממשלה על שהגיע לפה לנחם את האבלים, את משפחת אריאל בקריית ארבע. ההורים נחושים להמשיך לבנות ולהיבנות פה באזור. אנחנו ממשיכים בדרך הארוכה של עם ישראל וביחד ננצח". ח"כ שמולי אמר במהלך ביקורו למשפחה האבלה: "הדעת אינה יכולה לקבל מעשה נפשע ומזעזע כל כך של רצח נערה תמימה במיטתה. עם ישראל כולו מחבק את המשפחה בכאבה".