צה"ל ממשיך הבוקר (ראשון) בפעולות ביהודה ושומרון בעקבות ההסלמה בגל הטרור: במהלך הלילה נעצרה אחותו של המחבל שרצח ביום חמישי האחרון את הלל יפה אריאל בקריית ארבע. זאת כחלק מהמאמץ להתריע מחבלים פוטנציאליים על ידי פגיעה במשפחותיהם. שבעה מבוקשים נוספים נעצרו, רובם בחברון, והועברו לחקירת כוחות הביטחון. חיילים ממשיכים לכתר את אזור חברון באחת הפעולות הנרחבות באיו"ש בשנתיים האחרונות. 



הקבינט המדיני-ביטחוני החליט אמש על מספר צעדים בתגובה להסלמה האחרונה, שכללה גם את פיגוע הירי בכביש 60 במהלכו נרצח מיכאל מרקופיגוע דקירה בנתניה. במסגרת כך הוחלט כי צה"ל יקפיץ כוחות לאזור יהודה ושומרון, והוא מתגבר את הגזרה בשני גדודים של חטיבת הצנחנים וגדוד מחטיבת גולני. 



כל היתרי העבודה של תושבי כפר בני נעים שממנו יצא המחבל שביצע את הפיגוע בקריית ארבע ישללו. ראש הממשלה לקזז מיידית את מלוא הסכום שהרשות הפלסטינית מעבירה למחבלים ולבני משפחותיהם. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הרשות הפלסטינית מעבירה את הכספים למחבלים באמצעי הלבנה שונים וככל שמעשי הטרור חמורים יותר, כך התשלומים גדלים. ראש הממשלה הורה לקזז את כל סכום התמיכה במחבלים ומשפותיהם מכספי המסים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית מדי חודש. ישראל סבורה שעידוד הטרור על ידי ההנהגה הפלסטינית הן בדברי הסתה והן בתשלומים למחבלים ולבני משפחותיהם מהווים תמריץ.



בנוסף, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן אישרו מכרז להקמת 42 יחידות דיור בקרית ארבע, מקום מגוריה של הלל יפה אריאל ז"ל. מדובר במכרז שהוקפא לפני כשנה וחצי וכאמור בסוף השבוע הופשר.