הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס היום (ראשון) ושר הביטחון אביגדור ליברמן שיגר איום לאפשרות של הסלמה. הקבינט התכנס לאחר נפילת רקטת קסאם בשדרות בערב שישי, וליברמן אמר כי במידה והעימות יתרחב להסלמה בדרום תפעל ישראל "להכריע את חמאס", כך דווח הערב בחדשות 2. השרים, שרצו להבין את משמעות הדברים שאלו את שר הביטחון לעניין, וזה לא הרחיב בתשובתו. 



במהלך הדיון בקבינט, הפנה שר החינוך נפתלי בנט שאלות לקציני צה''ל ושאל אותם כמה משפחות מחבלים תוחקרו והועמדו לדין. בשלב זה, ליברמן הורה לקציני צה''ל לחדול מלענות לבנט, שדרש פרטים מדויקים. בנוסף לכך, אישרו הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון תכניות לבניית 700 יחידות דיור במעלה אדומים ובירושלים. בין היתר אושרה בניית 560 דירות במעלה אדומים, 140 דירות בשכונת רמות וכמאה דירות בשכונת הר חומה ופסגת זאב. כמו כן, נתניהו וליברמן סיכמו על בניית 600 דירות לתושבי שכונת בית צפאפא בירושלים.



נפתלי בנט, צילום: מרק ישראל סלם
נפתלי בנט, צילום: מרק ישראל סלם



צה"ל המשיך הבוקר בפעולות ביהודה ושומרון בעקבות ההסלמה בגל הטרור. במהלך הלילה נעצרה אחותו של המחבל שרצח ביום חמישי האחרון את הלל יפה אריאל בקריית ארבע, זאת כחלק מהמאמץ להתריע מחבלים פוטנציאליים על ידי פגיעה במשפחותיהם. שבעה מבוקשים נוספים נעצרו, רובם בחברון, והועברו לחקירת כוחות הביטחון. חיילים ממשיכים לכתר את אזור חברון באחת הפעולות הנרחבות באיו"ש בשנתיים האחרונות.



שר הביטחון ליברמן בסיור במקום בו נרצח מיכאל מרק. צילום: דנה שרדא, משרד הביטחון
שר הביטחון ליברמן בסיור במקום בו נרצח מיכאל מרק. צילום: דנה שרדא, משרד הביטחון



כזכור, הקבינט המדיני-ביטחוני החליט אמש על מספר צעדים בתגובה להסלמה האחרונה, שכללה גם את פיגוע הירי בכביש 60 במהלכו נרצח מיכאל מרק ופיגוע דקירה בנתניה. במסגרת כך הוחלט כי צה"ל יקפיץ כוחות לאזור יהודה ושומרון, והוא מתגבר את הגזרה בשני גדודים של חטיבת הצנחנים וגדוד מחטיבת גולני.