שלוש פצצות מרגמה נפלו הערב (שני) בשטח ישראל סמוך לגדר המערכת ברמת הגולן, כתוצאה מזליגת ירי מסוריה. תושבים ברמת הגולן דיווחו על הדי פיצוצים בסמוך לגבול, כשככל הנראה מדובר נפילות שמקורן בקרבות פנימיים בסוריה ולא בירי מכוון לעבר ישראל. יצוין כי לא היו נפגעים באירוע וכי במהלך היום נרשמו קרבות בצד הסורי בין צבא הנשיא בשאר אסד לבין המורדים.



כוחות צה"ל מצאו בשטח רקטה אחת שנורתה לשטח ישראל מכיוון סוריה. הכוחות המשיכו בסריקות אחרי רקטות נוספות. בהתאם להערכת מצב שתתקיים בפיקןד הצפון צפויה תגובה של צה"ל על הזליגה.



זליגת הירי הערב ממשיכה את רצף האירועים שאף הובילו לתגובה מצד ישראל. כזכור, אמש תקף צה"ל שתי מטרות של צבא סוריה בעקבות זליגת ירי חריגה שפגעה סמוך לגדר המערכת, כך נמסר היום מדובר צה"ל. הירי לא סיכן את תושבי האזור ואת כוחותינו. עוד נמסר כי "צה"ל לא מתערב בלחימה בסוריה, אך נחוש להגן ויגיב לכל אירוע חריג".



צה"ל תקף באמצעות אש ארטילרית שתי עמדות של תותחים של צבא סוריה. כאשר הזליגה עצמה היא תוצאה של קרב בין המורדים לבין צבא אסד, שהתרחשה אתמול בשעות הבוקר המוקדמות. התקיפה של צה"ל בוצעה גם היא אתמול בשעות הערב, לאחר הערכת מצב שהתקיימה בפיקוד הצפון, הבנת הזליגה וההחלטה להעביר מסר לצד השני שצה"ל לא יקבל הפרת ריבונות כלשהי וסיכון אזרחים. יש להדגיש כי מדובר בתקיפה הרשמית הראשונה של צה"ל בסוריה בעידן שר הביטחון החדש אביגדור ליברמן.



גבול ישראל סוריה. צילום: פלאש 90
גבול ישראל סוריה. צילום: פלאש 90