משפטו של אלאור אזריה נמשך היום (שלישי) בבית הדין הצבאי ביפו, ועורר, כמו בכל פעם, אמוציות רבות. היום, מספר דקות לאחר עדותו של נהג האמבולנס, עופר אוחנה, התפרץ אביו של החייל היורה, צ'רלי, וזעק לעבר העיתונאים והתובעים במשפט, כשאלה התראיינו לעיתונות. 



"קצינים מנסים לשמור על התחת שלהם. איפה הגענו? בגללם שלחתי את הבן שלי למחבלים, בשביל זה אני משרת את המדינה 33 שנה. הם יודעים מה זה חברון? הם היו פעם בחברון? הם מעולם לא נגעו בנשק. התובעים, הם כולם ג'ובניקים, אני לא אשתוק. אני סומך על מערכת המשפט, משפט צדק, כל השקרים ייצאו החוצה רק משפט צדק. אני לא מרגיש שזה משפט צדק. מנסים לתפור לילד שלי תיק. לא צריך להיות חוקר במשטרה 33 שנה כדי לדעת את זה". 





"תקראו את הפרוטוקולים. מישהו מושך בחוטים כי התובעים היו צריכים מזמן להגיב ולרדת מהעץ ששמו להם. תיק רצח פתחו בהתחלה. על מה? ריבונו של עולם, מישהו מהם היה בחברון? מישהו יודע מה קורה בחברון? מישהו יודע מה קורה כששולחים ילד בן 18 לחברון? מישהו יודע את זה? יום ולילה אני שומע אותם. הם מדברים איתי, מהפחד הם לא ישנים בלילות. מתפוצצים לנו אנשים, רוצחים לנו אנשים. בשביל זה שלחתי את הבן שלי להיות קרבי? איפה ראש הממשלה, איפה כל המערכת הזו?"
 
דודתו של אלאור הוסיפה: "אם יש לתובע כבוד עצמי, שיעזוב את התיק הזה. הדודה שונטל תמם: "אני מתביישת לשלם מס הכנסה, ונורא חבל לי שהכסף הולך על דבר כזה. הצבא, במקום לעזור לחיילים, מגן על עצמו, מנסים להכניס להם תשובות. זה ילד שהוציא תעודת בגרות בהצטיינות. מי נתן לו נשק? הצבא.  מי שלח אותו לחברון? הצבא. מי זרק אותו?".

העד המרכזי היום, עופר אוחנה, אמר בהפסקה: "תנו לאמת לצאת לאור, אני מבין שאתם צריכים את הספינים האלה, אבל חכו. יש שופטים במדינת ישראל, תראו  תאמינו שהאמת תצא לאור. תוציאו את הציטוטים ממה שאמרתי בבית המשפט, תנו לחקירה להסתיים. הכי חשוב זה לא לתת גב לטרור הרצחני שמכה אותנו, שבשבוע האחרון נרצחים ילדים ואנשים בקריית ארבע, חברון ועתניאל. זה הכי חשוב .דבר שני, לא לסכן שום חייל צה"ל , שמתקרב למחבל ואחוז הכי קטן כדי לסכן אותו. את כל השאר תנו לבית משפט לבדוק". 
 
 

"שימותו מי שבא לכאן לרצוח יהודים, שיישרף באש הגיהנום, אני לא מפחד לומר את זה, שוחטים כאן יהודים וחיילים ואתם מדברים איתי על זה?  קבלו פרופורציות. אני מרגיש טוב ושלם עצמי".
 
 

ההגנה: "העדות היתה כנה ואמיתית, גם כשהיתה נגד החייל"


צוות ההגנה אמר במהלך הפסקת הדיון: "אנחנו ביקשנו את החיסיון המשפטי בעדותו של העד, כדי לאפשר לו להעיד ללא חשש וללא מורא. צוות החקירה הודיע שיחקור את העד, עופר אוחנה, בנושא הבעיטה בסכין, וזאת כאשר במשך ארבעה חודשים הדבר לא נעשה. מדובר בניסיון להלך עליו אימים ולגרום לו לומר דברים בבית הדין, תוך כדי פגיעה בזכויותיו כעד וכתוצאה מכך בזכויותיו של החייל".
 
"לשמחתנו, בית הדין נעתר לבקשה ונתן לנו חיסיון לפי סעיף 47ב' לפקודת הראיות. ראינו שהעדות היא כנה ואמיתית, גם בנקודות שלא היו לטובתו של הנאשם, וגם נתן הסברים מאוד הגיונים. מה שאני רוצה להעיד, על פי חוות דעת שלי ושל בסרגליק, שהייתה התנהגות לא אתית של התביעה הצבאית, שמנסה לעשות מקצה שיפורים".