הפרסום ב"מעריב־סופהשבוע" ביום שישי על הקונפליקט בין הוראות צה"ל לטיפול במחבלים לבין התפיסה של מד"א בנושא - יצר סערה גדולה. בעוד במד"א ממשיכים להתכחש לכך שעופר אוחנה הוא איש ארגון ההצלה, נהג האמבולנס הדגיש גם בסוף השבוע: "אני מתנדב במד"א". 



בכירי מד"א זעמו על הפרסום וביקשו להבהיר כי "איש הרפואה שאליו מתייחס המח"ט בפנייתכם (עופר אוחנה על פי עדותו של המח"ט בבית הדין - נ"א) אינו בעל תפקיד במד"א ולפיכך דבריו אינם מייצגים את הארגון". אולם אוחנה טוען באופן ברור שהוא שייך לארגון. דבריו נאמרו לשופטי בית הדין הצבאי ביפו לשאלת התובע במשפט אלאור אזריה, סא"ל עו"ד נדב ויסמן. 
 
בסוף השבוע הגיעו תגובות רבות של חובשים ונהגי אמבולנס ל"מעריב־השבוע". "הפרסום שלכם חושף לא רק קונפליקט בין שני הגופים, אלא משבר גדול ביחסים", מודה נהג אמבולנס העובד במד"א. "בצה"ל לא אהבו בלשון המעטה את תחקיר מד"א על האירוע, כמו שלא אהבו שעופר אוחנה מגיע לזירות פיגוע ואפילו פנו לארגון בנושא", מוסיף הנהג.

אל"מ יריב בן עזרא. צילום: אבשלום ששוני
אל"מ יריב בן עזרא. צילום: אבשלום ששוני

 

גורם בצה"ל אישר כי אכן נעשתה פנייה של הצבא למד"א בנושא אוחנה. חובש אחר בארגון מספר כי "אנחנו בכלל לא מיושרים עם הצבא. הנוהל היה ונשאר שלא מטפלים במחבלים עד שלא מגיע חבלן. אמרו לנו להתעלם מהוראות הצבא. בטיחות קודמת לכל", הבהיר.
 
ביום שישי פרסמנו ב"מעריב־סופהשבוע" את הקונפליקט העמוק בין שני הארגונים שעולה מעדותו של מח"ט יהודה לשעבר אל"מ יריב בן עזרא.  המח"ט העיד בשבוע שעבר במשפטו של החייל וחשף כי יש בעיה גדולה עם התנהלות מד"א בזירות פיגוע ביהודה ושומרון. "בשבועיים האחרונים אירעו שני מקרים שבהם מד"א לא היה מוכן לטפל בפלסטינים פצועים בזמן האירוע", כך לפי מפקד החטיבה. 


"דבריו של אוחנה לא מייצגים אותנו"

ממד"א נמסר בתגובה: "אנו דוחים בתוקף את הטענות המובאות בכתבה העולות כדי דיבה. הארגון מונע אך ורק על פי אמות מידה מקצועיות. טובת החולה והצלת חייו הם אלה שעומדים לנגד עינינו, ללא שום שיקול אחר. נוהלי הארגון ברורים לכל, וכך אנו פועלים בתיאום מלא עם צה"ל וכלל כוחות הביטחון.
"איש הרפואה שאליו מתייחס המח"ט בפנייתכם אינו בעל תפקיד במד"א, ולפיכך דבריו אינם מייצגים את הארגון והם נאמרים על אחריותו בלבד", לשון התגובה. עופר אוחנה סרב להגיב לדברים.