במלאת עשור למלחמת לבנון השנייה, חטיבת דובר צה"ל השיקה אתר אינטרנט ייעוד על המלחמה, שמספרת חלק ממורשת צה"ל. האתר כולל בתוכו את אזורי הקרבות, סיפורי הלוחמים, גיבוריה וחלליה. האתר, שכולל בתוכו מספר סרטונים מהלחימה, ומורכב משבעה חלקים מרכזיים.

הראשונה בהם היא איגרת הרמטכ"ל, גלריה שכוללת בתוכה קולות קשר, גלריית תמונות, סיפורים אישיים של הלוחמים, כולל של מפקדי המלחמה, שמשתפים בזיכרון האישי שלהם, כשביניהם ניתן למצוא את האלוף טל רוסי, האלוף עמיקם נורקין, תא"ל מיקי אדלשטיין, תא"ל יניב עשור, אל"מ רסאן עליאן, אל"מ נמרוד אלוני, אל"מ יפה מור ועוד. 


בסוף השבוע האחרון, פורסם ב"מעריב" תחקיר מיוחד לציון מלחמת לבנון השנייה, שכולל את  הידיעות החמות והמדויקות שלא פוענחו. תוכניות המארבים של חיזבאללה ששכבו בארגזים ושאיש לא העביר הלאה ועדויות של בכירי הצבא על הסיוט הגדול של קיץ 2006 נחשפות.


במהלך פינוי הפצועים: "כאן קודקוד ברלב, צריך לבצע ירי"

באיגרת שכתב לכבוד הקמת האתר, כתב הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט: "עשור חלף מאז מלחמת לבנון השנייה. עשור מאז עמדו לוחמינו בקו האש למען שלום אזרחי המדינה ותושביה כולם ולמען השקט בגבול הצפון. אנו זוכרים את דמותם של אחינו לנשק ומצדיעים להם על שפעלו בתעוזה, ברעות, באומץ לב ובחירוף נפש. בגבורתם ובנופלם הם הניחו למפקדי צה"ל ולחייליו מורשת קרב שממנה נוסיף לצמוח ולפעול למילוי המשימה.



"לאורך מלחמת לבנון השנייה רשם צה"ל הישגים: פגיעה קשה בארגון חזבאללה, ביסוס ההרתעה הישראלית וכינון שקט ממושך ויציב מגבול הלבנון המשרת את האזרחים משני צידי הגבול. במהלך הלחימה התגלו גם ליקויים, ולאחריה נעשה תהליך הפקת לקחים ולמידה מעמיק שהוביל לשיפור ניכר ביכולתו של צה"ל".



"אני רואה את הרוח של מפקדי צה"ל וחייליו לדורותיהם מפעמת בעודם פועלים מדי יום ביומו מול כל האיומים וממלאים את משימותיהם בנחישות, באחריות ובערכיות. האיום מלבנון עודנו קיים וטומן בחובו אתגרים רבים, והוא מחייב את צה"ל להיערך לכל תרחיש שיבוא לפתחו. אויבנו מצפון בוחנים אותנו כל העת, אני בטוח שברגע האמת נעמוד איתנים ונוכיח כי צה"ל הוא צבא מוכן, חזק, עוצמתי ומכריע. אני סמוך ובטוח כי ביום פקודה נדע לממש את ייעודו של צה"ל: להגן על המדינה, להבטיח את קיומה, ואם נידרש - לנצח במלחמה".