תגובות חריפות במערכת הפוליטית להחלטתו של הרמטכ''ל רא''ל גדי איזנקונט שלא לבטל את מינויו של הרב אייל קרים לתפקיד הרב הצבאי הראשי של צה''ל. כזכור, השניים נפגשו לשיחה ארוכה היום (רביעי), כשבסיומה הוציא הרמטכ"ל הודעה המגבה את האל"מ. ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) אמר בתגובה: "בצבא שבו אייל קרים הוא רב ראשי, אין שום סיבה שגידי אורשר לא יהיה מבקר קולנוע.

"החלטת הרמטכ"ל שלא לבטל את מינויו של אייל קרים לרב הראשי לצה"ל, היא סימן לפשיטת רגל מוסרית וערכית. במקום לקבוע נורמה ערכית, החליט הרמטכ"ל להיסחף אחרי אווירת השיסוי וההסתה מבית מדרשו של השר האחראי עליו ולאפשר מינוי של אדם שעצם נוכחותו בצה"ל מהווה אות קין מוסרי על צה"ל".

חבר הכנסת פריג' הוסיף כי "כל עוד הסמכות הדתית העליונה של הצבא, מוכנה לקיים 'דיונים תיאורטיים' על אונס ורצח פצועים, שאיזנקוט לא יתפלא בפעם הבאה שמישהו יאשים את חיילי צה"ל באונס או שקציני צה"ל ייעצרו ברדתם ממטוס ויועמדו לדין בינלאומי. מהיום, הרב קרים הוא הפנים המכוערות של הצבא".

הרמטכ''ל אייזנקוט, צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
הרמטכ''ל אייזנקוט, צילום: יונתן סינדל, פלאש 90


"יהווה עבור חיילי צה''ל דמות חינוכית ומנהיגותית"



מנגד, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) גיבה את החלטתו של הרמטכ''ל: "אני מברך את הרמטכ"ל על החלטתו האמיצה לעמוד איתן אחרי מינויו של הרב איל קרים, אין ספק שמדובר במינוי ראוי ביותר. אני בטוח שהרב קרים כרבצ"ר ישכיל להתחבר אל כל חיילי וחיילות צה"ל על כל גווניהם ויהווה עבורם דמות חינוכית ומנהיגותית."
חבר הכנסת אמיר אוחנה הגיב גם הוא להחלטתו של אייזנקוט ואמר: "לאור חלק מאמירותיו לכאורה של אל"מ אייל קרים שמונה לאחרונה לתפקיד הרב הראשי של צה"ל, אקיים דיון בועדת המשנה לכ"א בצה"ל בראשותי. באזרחות כל אחד יכול לעשות (או לא לעשות) לו רב. בצבא אין לחיילים ולחיילות בחירה.לדבר הזה יש משמעויות, ונדון בכך בועדת המשנה".

כזכור, לאחר אישור מינויו של הרב קרים לתפקיד הרב הצבאי הראשי, נמצא כי בבדיקת עברו, נשאל הרב שאלה הלכתית לפני 12 שנה והשיב כי מותר לשכב עם "גוויות טובות מראה בניגוד לרצונן בעת מלחמה". בנוסף, התבטאויות שנויות במחלוקות בנוגע להומוסקסואלים ולשירת נשים בצה''ל, אמירות שעוררו סערה במערכת הפוליטית עם קריאות לרמטכ''ל לבטל את המינוי.