שעות ספורות לאחר שהרמטכ''ל גדי איזנקוט החליט שלא לבטל את מינויו, שיגר היום (רביעי) הרב הצבאי הראשי הנכנס איגרת לחיילי צה''ל והתייחס לסערה סביב הדברים שאמר בנוגע להתנהלות חיילים בעת לחימה: "בימים האחרונים, עם פרסום החלטת הרמטכ"ל למנות אותי לרב הראשי לצה"ל, התעוררה 'סערה' סביב תשובות קצרות שפרסמתי באינטרנט לפני 12 שנים ויותר, בהיותי אזרח", כתב קרים. "לקראת כניסתי לתפקיד הרב הראשי לצה"ל, אבקש לחדד, להבהיר ולהסביר את דרכי במהלך 40 שנות שירותי בצה"ל (הגם שחלק מהדברים שפורסמו אינם נכונים ואינם מדויקים)".



"הרב הראשי לצה"ל, כמו כלל חיילי צה"ל ומפקדיו, כפופים לרמטכ"ל ולהיררכיה הצבאית. לא יעלה על הדעת שחייל או מפקד יפעל בניגוד לפקודות. הדברים נכונים בשגרה ובלחימה כאחד", ביקש להדגיש. עוד כתב: "בשירותי הצבאי הייתי לוחם ומפקד בסיירת הצנחנים ובסיירת מטכ"ל. בתפקידים אלה שיננתי לעצמי ולפקודיי את הכרח והצורך לציית לפקודות. בנושא זה, אין כל מקום לדיון או לפרשנות אישית".




"אישר את מינויו", הרמטכ''ל גדי איזנקוט, צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
"אישר את מינויו", הרמטכ''ל גדי איזנקוט, צילום: יונתן סינדל, פלאש 90




"צה''ל קולט לתוכו את החברה הישראלית על כל גווניה" 


הרב קרים הוסיף כי אין כל הבדל בין חייל לחיילת ושהוא יהיה הרב הצבאי הראשי של כולם: "הרבנות הצבאית הראשית היא רבנות של כלל חיילי צה"ל ומפקדיו, אני מכיר בשונות ובמגוון הקיים בין חיילי צה"ל, ובתרומה החשובה של כל חייל וחיילת המשרתים בצה"ל, ללא קשר לנטייתו המינית או לעדה והלאום אליו הוא משתייך. צה"ל, קולט לתוכו את החברה הישראלית על כל גווניה, ככל קצין, אני תומך בשירות משמעותי לכל חייל וחיילת, ורואה את עצמי מחויב לתת מענה הולם לכולם. הרבנות אליה אני משתייך מחויבת להליכה המשותפת עם כל גווני אוכלוסיה בצה"ל, פועלת רבות למציאת המכנה המשותף מבחינה ההלכתית-צבאית, וזו תשובתנו למנסים לפגוע 'בדרך'".



בסיום דבריו באיגרת פונה הרב הצבאי הראשי הנכנס לאחדותו של צה''ל: "אנו נפעל בשנים הבאות להרחבת המכנה המשותף, להדגשת המקרב והמאחד, מתוך שותפות בבניית צבא העם. דלתי פתוחה בפני כל חייל וחיילת".



כזכור, לאחר אישור מינויו של הרב קרים לתפקיד הרב הצבאי הראשי, נמצא כי בבדיקת עברו, נשאל הרב שאלה הלכתית לפני 12 שנה והשיב כי מותר לשכב עם "גוויות טובות מראה בניגוד לרצונן בעת מלחמה". בנוסף, התבטאויות שנויות במחלוקות בנוגע להומוסקסואלים ולשירת נשים בצה''ל, אמירות שעוררו סערה במערכת הפוליטית ולקריאה לרמטכ''ל לבטל את המינוי.