שר הביטחון אביגדור ליברמן התארח הבוקר (שני) בפעם הראשונה מאז נכנס לתפקידו בוועדת החוץ וביטחון של הכנסת, בראשה עמד בעבר. במהלך הדיון הציג שר הביטחון סקירה של האיומים על מדינת ישראל: "האיום האיראני הוא עדיין הגדול ביותר על מדינת ישראל. איראן ממשיכה בכל הכוח בתכנית הטילים שלה ובתכנית הצבאית ולא צריך לנחש מה היעד של תכנית הטילים. ראינו במצעד הטילים שלהם בטהרן שכתבו 'צריך למחוק את ישראל' בעברית. זה שמדינות העולם מנסות להתעלם מהפרה בוטה של החלטות של מועצת הביטחון של ההסכם שהם עצמן חתמו עם איראן, זה אומר דרשני". 



בנוסף, התייחס ליברמן לאתגרים אתם מתמודדת ישראל: "דאעש בגבול סיני, חמאס וג'יהאד ברצועת עזה, חיזבאללה בלבנון ואל-קאעידה בסוריה. כל אויבינו מתכוונים להפוך את המערכה הבאה כמתקפה כנגד עורף ישראלי, נגד אוכלוסיה אזרחית. בעימות הבא זה ברור שינסו לפגוע באנשים חפים מפשע. לכן, נושא העורף מקבל עדיפות אחרת לגמרי".



"מכיוון שכך", הוסיף השר, "אם מישהו מנסה לכפות עלינו עימות, כל עימות חייב להסתיים בהכרעה. אנחנו חייבים למחוק אצל כל אחד מהאויבים שלנו את המוטיבציה לנסות אותנו בפעם השנייה, במידה וינסו אותנו בפעם הראשונה. אבל קודם כל למחוק כל רצון וכל מוטיבציה להתעסק איתנו".