שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר היום (שלישי) בטקס שנערך בכנסת לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה כי על אף שחלף עשור, מדובר בפצע פתוח בחברה הישראלית. לדברי ליברמן, הרגיעה בגבול הצפון מחייבת את צה"ל לשמור על דריכות. "מבט מפוכח באזורי הגבול הצפוני מהם נפתחה הרעה, מלמד כי השקט היחסי המאפיין את האזור, רחוק מלשקף את הלך הרוח בקרב אויבינו. במציאות מורכבת שכזו, אנחנו מחויבים להביט במציאות ביושר ובפיקחון, לבחון כל בוקר מחדש את התפיסות המנחות אותנו ולטפח את עוצמתו וכשירותו של צה"ל".



ליברמן הוסיף כי "היום כתמיד, עם ישראל עומד איתן מול אויביו – בין אם אלו חיזבאללה או חמאס, בין אם אלו מחבלים בודדים שטופי השנאה, סוכני הטרור ברשתות החברתיות או חורשי הרעה במעגלים הרחוקים יותר". שר הביטחון הדגיש כי ישראל אינה מחפשת הרפתקאות, אבל אנו תמיד מוכנים וערוכים בכל גזרה מול כל אויב, ואם מישהו ינסה להעמידנו במבחן הוא יגלה יד ברזל עוצמתית וכואבת".




"לזכור את הלקחים הנוקבים"


לדברי ליברמן המחויבות של צה"ל ושלו, כמי שניצב בראש מערכת הביטחון, היא לזכור את הלקחים הנוקבים ממלחמת לבנון השנייה. "להבטיח שכאשר יצאו לוחמינו למערכה הבאה, הם יהיו מצוידים, כשירים מאומנים ונחושים למנוע את המלחמה הבאה", הוסיף.



בפנייה לבני המשפחות השכולות, אמר ליברמן כי "הבנים שאינם, עדיין חלק בלתי נפרד מכל אחת ואחד מאתנו. אנחנו רואים אותם בדמותם של ממשיכי הדרך, חיילי צה"ל, ובפניהם המחייכות של הילדים שנולדו מאז קיץ אלפיים ושש. ילדים שזכו בעשור האחרון ללמוד, ליצור ולהתפתח, לחיות את חייהם בביטחון שהושג, בראש ובראשונה, בזכות המסירות ומעשי הגבורה של יקיריכם - שנפלו בקרב על הבית שלנו".