בחיל האוויר דוחים את הביקורת על כישלון יירוט כלי הטיס הבלתי מאויש (כטב”מ) בתחילת השבוע ברמת הגולן. בחיל מסבירים כי מדובר בכלי טיס ישן ופרמיטיבי, שנכנס לשטח ישראל ומיד הסתובב חזרה.

ההערכות הן כי הכטב”מ נכנס לישראל במטרה לבצע צילום ואיסוף מודיעין. אולם לא ברור אם המטרה שלו הייתה ריגול אחר צה”ל ברמת הגולן או איסוף מידע על המורדים הפזורים ברמת הגולן הסורית.
בין היתר בודקים בחיל האוויר אם מדובר בכל טיס  מתוצרת  התעשיות הביטחוניות בצפון הארץ. במידה אם הרוסים הם אלה שהפעילו אותו, ייתכן כי אכן מדובר בכלי טיס “ישראלי” שנמכר לרוסים לפני שנים רבות.

מהתחקיר של חיל האוויר עולה עוד כי הכטב”מ זוהה בצד הסורי ומיד שנראה היה כי הוא חוצה את הגבול, שוגר לעברו טיל פטריוט. הטיל התפוצץ באוויר כתוצאה מתקלה טכנית שנבדקת. 
שניות לאחר מכן שוגר טיל פטריוט נוסף ובמקביל מטוס של חיל האוויר, שהיה כבר באוויר במשימת אימון הגיע לגזרה. הטיל השני החמיץ את המטרה והמטוס ירה טיל אוויר־אוויר בניסיון ליירט את הכטב”מ. אולם כדי לא לחצות את הגבול לתוך סוריה ומתוך רצון לא להסלים את המצב, המטוס לא המשיך במשימת היירוט.
בחיל האוויר מעריכים כי הכטב”מ חדר מספר קילומטרים בודדים לשטח ישראל ולא שהה יותר מכמה דקות בשמי המדינה. נכון לכתיבת שורות אלה, אף מדינה או ארגון לא לקחו אחריות על שיגור הכטב”מ, מה שמחזק את ההערכות כי מדובר בחדירה שנעשתה בטעות ולא במסגרת משימה או ניסיון התגרות. 
בתוך כך, דוח שהכינה שגרירות מערבית בביירות מזהיר שדאע”ש מפעיל תאי טרור רדומים בקרב הפליטים הסורים בלבנון. העיתון הלבנוני “א־נהאר” ציטט מקור ממשלתי שאמר ש”מה שהכי מדאיג זו האפשרות לעימותים של תאי הטרור האלה עם חיזבאללה. עימותים אלו עלולים להיות הרסניים ללבנון. הם עלולים לפתוח חזיתות נוספות ברחבי המדינה, מה שיזיק לכולם”.