הכנסת קיימה אתמול ישיבה מיוחדת לציון עשור למלחמת לבנון השנייה ולזכר החללים, בנוכחות המשפחות השכולות של החיילים והאזרחים שנהרגו במלחמה. אלי בן שם, יו"ר ארגון "יד לבנים", סיפר לניסים משעל ורינה מצליח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" על מה שהוא הגדיר כביזיון: "הגיעו לכנסת משפחות מכל קצות הארץ, למעלה מ-500 הורים ובני משפחה של 121 הנופלים ו-49 האזרחים שנהרגו במלחמה.



עוד לפני המליאה היה אירוע מאוד מרגש עם יושב ראש הכנסת ורק 3 חברי כנסת שהגיעו לאירוע הזה. לאחר מכן, במליאה, אפילו לא היו מחצית, הגיעו כ-40 חברי כנסת, שליש מחברי הכנסת, ראש הממשלה, ורק 3 שרים, שר הביטחון, השר בנט והשר חיים כץ, שאחראי על תשלומי הביטוח הלאומי, שהגיע בגלל נפגעי פעולות האיבה. השר אריאל הגיע לחמש דקות בסוף האירוע. אף שר אחר לא מצא לנכון להיות".





"אני רואה בזה דבר מאוד חמור", אמר בן שם, "גם הכנסת וגם הממשלה, שקיבלו את ההחלטות ושלחו את הילדים האלה, הזמינו את המשפחות אליהן הביתה. זו אותה ממשלה ששלחה את הבנים להילחם, רק לפני עשר שנים, והם חזרו בארונות. זה הכי אבסורד, איפה זה נשמע, זה ביזיון, בושה וחרפה. המשפחות נעלבו, אבל אנחנו כבר רגילים לזה. זה כואב, אנחנו צועקים על זה. אנחנו מתחננים וצריכים להשפיל את עצמנו ששרים וחברי כנסת יגיעו לאזכרות וטקסים בבתי הקברות. אבל פה הזמינו אותם אליהם הביתה, הגיעו הורים מכל רחבי הארץ ואתם אינם? איפה הבושה, איפה טיפה כבוד, איזה מסר זה לנוער?".



"להצביע על חוק ההשעיה הגיעו כמעט כל חברי הכנסת, אבל להגיע ולכבד את המשפחות, שזה פעם בעשר שנים, המעט הזה, לשבת שעה במליאה, לשמוע את הנאומים של השרים, אתם מזמינים אותנו אליכם הביתה ואתם לא בבית? זה בושה", הוסיף בן שם. דיברתי עם הנשיא אחרי הטקס והוא אמר שחברי הכנסת לא יודעים את התפקיד שלהם. הנשיא הוא 'חייל' שלנו. לכל אירוע שאנחנו מזמינים אותו הוא מגיע. וגם יושב ראש הכנסת לזכותו דיבר על זה, שמי שלא היה אתמול במליאה לא ראוי להיות חבר כנסת כי הוא לא יודע מה התפקיד שלו. אם לא הייתה לו סיבה מספיק טובה. עשו משאל בין השרים איפה הייתם, ולכולם היו תשובות. חמישה בכלל לא רצו להתייחס ולכל השאר היו סיבות. עכשיו אנחנו באמת מנסים עם ועדת שרים לקבוע כללים ותקנים לטקסים".