עו"ד גיא פלנטר הוא פרקליטה של אחת מהמתלוננות נגד תא"ל אופק בוכריס, קצינה שלכאורה הותקפה על ידו. בעקבות החלטת הפרקליט הצבאי הראשי להגיש כתב אישום חמור נגד הקצין הבכיר, הוא שוחח היום (חמישי) ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם בן כספית והילה קורח בתכניתם. 




"זה יום עצוב למדינת ישראל, לצבא וגם בשבילה. היא קצינה בצבא קבע, שנקלעה לפרשה הזו שלא מתוך בחירה. היא לא יזמה תלונה, לא ביקשה את זה, רצתה להמשיך בחייה, אבל ברגע שחוקרי מצ"ח הגיעו אליה היא אמרה את האמת בנוגע להתנהלות שלו. מתחילת הדרך היא הייתה בטוחה והיה ברור לה שמרגע שהיא חשפה את הדברים הוא יועמד לדין, וכך קרה היום. היא בטוחה שמערכת המשפט תדע לטפל בזה בצורה הולמת", אמר הקצין. 

השבועות האחרונים עברו עליה בצורה לא קלה", ציין עו"ד פלטנר, "היה לה מאוד לא פשוט. היו הרבה דיבורים מכל מיני כיוונים שנתנו לה להרגיש מאוד לא נוח. והיא עדיין קצינה בקבע. עם זאת אני חושב שהמערכת הצבאית טיפלה בה בצורה יוצאת מהכלל, קיבלה את העדות שלה, אימצה אותה, האמינה לה, בדקה אותה עד תום ותמכה בה". בתשובה לשאלה האם יש קשר בין המתלוננת למתלוננת המרכזית השיב: "שתי המתלוננות לא בקשר. אין קשר ביניהן. הן בנות גילאים שונים ולא ממעגלים חברתיים קרובים, יש היכרות קודמת מהצבא".

 

השלב הבא - משפט בראשות אלוף 

כספית ציין שלפרקליט הצבאי הראשי היה קשה להחליט על כתב האישום, ועו"ד פלנטר התנגד: "לא בטוח שלפצ"ר היה כל כך קשה. הוא נתן לתת-אלוף בוכריס ולעורכי דינו את ההזדמנות לירות את כל התחמושת שלהם, כדי לנסות לשכנע להימנע מהגשת כתב אישום, וכמה זמן שזה לקח זה לקח. צריך לזכור שזירת המחלוקת היא מאוד רחבה, שתי מתלוננות, הרבה אירועים, זירות, ולכן היה הרבה מה לבדוק ולטעון. הם קיבלו את כל ההזדמנות ובסופו של דבר הוחלט מה שהוחלט, זה לא אומר שהיה קשה".
קורח שאלה האם מדובר היה בהתנהגות סדרתית ועשויות לצוץ מתלוננות נוספות. "הקצינה יכולה להעיד על מעשים שנעשו כלפיה", השיב עו"ד פלנטר, "ידוע שיש עוד מתלוננת. האם יש נשים נוספות שנפגעו? זו שאלה ספקולטיבית. אפשר להסתכל על כתב האישום ולראות מסכת ארוכה של מעשים פסולים. ספציפית ביחס לקצינה מדובר על שישה מקרים של תקיפות מיניות כאלה ואחרות".
עו"ד פלטנר הסביר מה צפוי לקרות בהמשך: "יורכב הרכב מיוחד בדרגה מתאימה לשפוט קצין בכיר כזה ויהיה משפט. ראש ההרכב צריך להיות בדרגה יותר גבוהה מהנאשם. במקרים מהסוג הזה מגייסים אפילו שופט בכיר בדימוס, שמעניקים לו דרגה ייצוגית, או שיש לו דרגה משלו ברמה מאוד גבוהה. מדובר על דרגת אלוף. למשל, אם אינני טועה, כבוד השופטת דבורה ברלינר ישבה בבתי דין צבאיים כאלוף".