תת-אלוף אופק בוכריס נאשם בשורה של עבירות מין, בהן אונס ומעשה סדום, שלפי כתב האישום שהוגש נגדו, ביצע נגד שתי מתלוננות, חיילת וקצינה, ששרתו תחת פיקודו. שם המתלוננת העיקרית בפרשה נחשף בסוף השבוע בדף הפייסבוק "תומכים באופק בוכריס", אותו הקימה אדווה עזר. "ביום שישי, בשעות הערב המוקדמות, התחלתי לקבל הודעות שזהות המתלוננות נחשפה", סיפרה עזר לניסים משעל ורוני בר-און ב"רדיו ללא הפסקה 103FM".



"כמובן שהאינסטינקט הראשוני היה לפעול להוריד את הזהות. כולם יודעים שזה מעשה לא נכון, פלילי. אני לא הייתי מוכנה לרגע לקחת בזה חלק, והעיוות של התקשורת חרה לי מאוד. את מה שהיה לי להגיד לאותה בחורה שחשפה את שם המתלוננת אני אמרתי, וחסמנו אותה מהעמוד. אני לא מוכנה לתת יד למעשים שכאלה".







האם מטרת הדף היא להשפיע על השופטים במשפט של בוכריס?


"חס ושלום", השיבה עזר, "האג'נדה הכללית שלנו היא נגד 'משפטי השדה' שנערכים בתקשורת. אנחנו לא מדינת תקשורת, אנחנו מדינת חוק. העמוד הזה קם בימים שהפרשה הזו התפוצצה, כלומר בחודש מרץ, באג'נדה מאוד מאוד ברורה. החקירה הזו לא אמורה להתנהל מעל דפי העיתונות ובטח שלא במהדורות חדשות ובתוכניות רדיו, וכמובן שגם המשפט. העמוד הזה קם כנגד כל מה שקרה בתקשורת. אמרנו, חברים, תעצרו את זה, יש מערכת משפט, יש מערכת חוק, ששם יגיבו".



עצם הקמת העמוד עזר מלבה את הרעיון שהמשפט מתנהל 'בכיכר העיר' ולא בבית הדין
"לצערי המשפט הזה מנוהל 'בכיכר העיר' מהיום הראשון. ואני שוב פעם חוזרת, מתעקשת ואומרת, שהעמוד קם כתגובה ולא כפעילות ראשונית. אנחנו לא מטהרים את שמו של אף אחד. בסופו של יום, יש פה שתי אפשרויות. הראשונה אומרת שאופק אשם ואם אופק אשם, שישלם את חובו למערכת, ולמתלוננות. אבל במידה ואופק לא אשם, שהמתלוננות ייקחו על זה אחריות".



בר-און טען שבניגוד לחייל הפשוט, אלאור אזריה, שניצב מול שר הביטחון והרמטכ"ל, בוכריס הוא תת-אלוף שניצב מול פקידה. "אין פה חזק ואין פה חלש", ענתה עזר, "אתם שוכחים שבסוף היום אופק הוא גם בן אדם, שיש לו בבית אישה ושישה ילדים. אין פה קרב על מי חזק או חלש. אופק במשך חמישה חודשים לא יצא לתקשורת מהרבה מאוד סיבות שכולן מוצדקות. הוא קצין בצה"ל. אני הכרתי את בוכריס כששירתי בגדוד 51 בשלישות. לא ראיתי את אופק 14 שנה, אחרי שהשתחררתי מהצבא. ובסיום שהפרשה הזו התפוצצה, אני ברמה האישית סירבתי להאמין. אבל מה שאני אישית מאמינה זה לא רלוונטי, אני בן אדם פרטי. לי מותר להאמין במה שאני רוצה".