בעוד משפטו של סמל אלאור אזריהמגיע לשיאו בבית הדין הצבאי ביפו הערב (שני) התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפרשת הירי במחבל המנוטרל בחברון ולשיחת הטלפון שקיים בימים הראשונים של הפרשה לאביו של החייל, צ'רלי אזריה. על רקע העובדה כי נתניהו לא צידד בתחקיר הצבאי בו נטען כי אזריה שגה, דחה רה"מ את הביקורת לפיה מדובר בחוסר גיבוי של הצבא. "אני לא נכנס לתחקירם הללו וכרגע בבית הדין נכנסים לשאלת האירועים איך קרה ומה קרה. אני לא נכנס לזה. אני עומד אחרי כל מילה שאמרתי לאבא. אני לא מחליף את המערכת המשפטית".



"אמרתי לאבא של אלאור דבר פשוט. אמרתי לו 'שים אמונך בצה"ל, אני מאמין ברמטכ"ל, במפקדים, בחיילים ובמערכת השיפוט שהיא הוגנת", סיפר נתניהו. על המציאות הסוערת סביב הפרשה אמר ראש הממשלה כי "צה"ל הוא צבא העם ומה שקורה בו משקף את מה שקורה בציבור. אני את השאלה של מה בדיוק קרה שם ואיך קרה שם לא יודע. הדבר הזה ייבדק, אני לא יודע אני לא רוצה להתעסק בזה" הבהיר נתניהו.



על הביקורת שהופנתה כלפיו בנושא קיום השיחה אמר נתניהו באופן ברור "אני לא מסכים עם מי שאמר שאני לא הייתי צריך להתקשר לאבא. אנשים במצוקה גדולה ויש להם ילדים בצבא ולכן אני חושב שזה דבר טוב שראש ממשלה מתקשר להורים ומבקש מהם 'תנו אמון בצה"ל'".



נתניהו עומד מאחורי השיחה לאב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו עומד מאחורי השיחה לאב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90




חקירה נגדית נוקבת


מוקדם יותר היום עמד אזריה כשמונה שעות על דוכן העדים וניסה להתגונן מול חקירה נגדית נוקבת של של התביעה, המאשימה אותו בהריגה. בניגוד לתחושה שהפגין אתמול, בעדותו מטעם ההגנה, היום נראה אזריה הרבה פחות רגוע. בשלב מסוים, בעת שהתביעה עימתה אותו עם עדויות וסרטונים, פנתה אליו ראש הרכב השופטים, אל"מ מאיה הלר, ואמרה: "מדוע אתה מתפתל?", ודרשה ממנו להשיב לכל השאלות.



אזריה חזר גם היום על טענותיו נגד המ"פ, רס"ן תום נאמן, ואמר כי נאמן שיקר בחלק מעדותו וסטר לו פעמיים, לאחר הירי. התובע, סא"ל נדב ויסמן, שאל את אזריה אם יש בעדותו בעת חקירתו במצ"ח משהו שהוא לא נכון, או שהוא רוצה לשנות, ואזריה השיב בשלילה.



אזריה טען כי אחת העדות, פרמדיקית במד"א, שכחה להגיד בעדותה בבית הדין כמה דברים. "היא לא תיארה את כל השיחה", הוא טען. בתשובה לשאלה מדוע בחקירתו במצ"ח הוא לא אמר את כל הדברים שהוא טוען כעת, בגרסתו המאוחרת, טען אזריה כי לאחר האירוע הוא היה מבולבל ונתון בסערת רגשות. "הכל עלה לי בשיחה עם עורכי הדין", אמר, "דברים שנזכרתי והתחלתי לראות בראש תמונות מהאירוע".



בתשובה לשאלה מדוע לא אמר בעדותו במצ"ח שחשש מפני מטען חבלה בגופו של המחבל, אמר אזריה: "הייתי מבולבל ובסערת רגשות". לאחר שנשאל האם בדיעבד, כשידוע שעל גופו של המחבל לא היה מטען חבלה, היה מבצע את הירי, אמר אזריה: "כן. אני חושב שפעלתי כמו שצריך. עם החשד שהיה לי אתה לא תיקח את הסיכון שהוא יעשה משהו".