שלושה חשודים עוכבו הבוקר (שלישי) לחקירה על ידי משטרת ישראל בעניין חשיפת פרטי המתלוננת בתיק תא"ל אופק בוכריס. בין החשודים: בת 29 ממודיעין עילית, בן 55 מלוד ובן 57 מנתניה. השלושה חשודים בהפרת הוראה חוקית - פרסום שמו של נפגע עבירה בעבירות מין. בימים אלה נחקרת ביחידה לחקירות הונאה של מחוז המרכז במשטרה פרשת חשיפת פרטיה וזהותה של אחת המתלוננות כנגד התא"ל, וזאת במסגרת עמוד בפייסבוק שפתחו תומכיו של הקצין.



לאחר שנבחן הנושא על ידי המשטרה ובתיאום מול היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וכן לנוכח תלונה שהגישה המתלוננת בגין חשד להפרת הוראה חוקית, נפתחה ביחידת ההונאה של מחוז המרכז חקירה ובמהלכה עיכבו, כאמור, הבוקר החוקרים את השלושה לחקירה. 



תא"ל אופק בוכריס. צילום ארכיון: ראובן קסטרו




"ככה מתנהגת נאנסת סדרתית"?


כזכור, בעמוד פייסבוק שנתפח לתמיכה בקצין הבכיר המואשם ב-17 סעיפים חמורים של עבירות מין, כתבו מקורביו כי בוכריס נחוש בדעתו ללכת עד הסוף ולהילחם על חפותו. "התחושה הציבורית קשה וכואבת", פרסמו מקורביו בעמוד. כמו כן, צעירה החברה בעמוד התמיכה פנתה ביום שבת האחרון בשאלה למתלוננת הראשית בתיק, החיילת א', ששרתה תחת בוכריס ועל פי כתב האישום הוא אנס אותה לכאורה וביצע בה שורה של מעשים מגונים לצורך סיפוק מיני: "סליחה שאני מפריעה לך בסוף השבוע הרגוע שלך רק לשאלה יומית קטנה. למה כל כך התחננת לחתום קבע כדי להישאר עם בוכריס?", כתבה מ.ה שחשפה את זהותה של המתלוננת ופרסמה את תמונתה.


"האם ככה מתנהגת נאנסת סדרתית? או שאולי היה לך כיף לדמיין ולהזות שקצין בדרגה בכירה כל כך מתעניין בך?", עוד היא כתבה: "א', ההאשמות שלך שמופיעות בכתב האישום חמורות כל כך ומתוארות היטב. האם יש לך ראיה לאחת מההאשמות האלו? את אכן בחורה עם דמיון עשיר ומפותח מאוד. אולי תשתמשי בזה לכתיבת ספר איכותי במקום להרוס לאנשים את החיים", הפצירה בה.

בעקבות המקרה, יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון, קראה למנדלבליט, להורות למשטרה לחקור ולהעמיד את המפרסם לדין על הפרת החוק: "מדובר בניסיון להרתיע את המתלוננת ומתלוננות בעתיד".








מנהלת דף הפייסבוק: "המשפט לא אמור להתנהל בתקשורת"


דף הפייסבוק "תומכים באופק בוכריס", הוקם ע"י אדווה עזר, שסיפרה בראיון לניסים משעל ורוני בר-און ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", על המקרה שאירע בדף שהקימה. "ביום שישי, בשעות הערב המוקדמות, התחלתי לקבל הודעות שזהות המתלוננות נחשפה. כמובן שהאינסטינקט הראשוני היה לפעול להוריד את הזהות. כולם יודעים שזה מעשה לא נכון, פלילי. אני לא הייתי מוכנה לרגע לקחת בזה חלק, והעיוות של התקשורת חרה לי מאוד. את מה שהיה לי להגיד לאותה בחורה שחשפה את שם המתלוננת אני אמרתי, וחסמנו אותה מהעמוד. אני לא מוכנה לתת יד למעשים שכאלה".

האם מטרת הדף היא להשפיע על השופטים במשפט של בוכריס? 
"חס ושלום. האג'נדה הכללית שלנו היא נגד 'משפטי השדה' שנערכים בתקשורת. אנחנו לא מדינת תקשורת, אנחנו מדינת חוק. העמוד הזה קם בימים שהפרשה הזו התפוצצה, כלומר בחודש מרץ, באג'נדה מאוד מאוד ברורה. החקירה הזו לא אמורה להתנהל מעל דפי העיתונות ובטח שלא במהדורות חדשות ובתוכניות רדיו, וכמובן שגם המשפט. העמוד הזה קם כנגד כל מה שקרה בתקשורת. אמרנו, חברים, תעצרו את זה, יש מערכת משפט, יש מערכת חוק, ששם יגיבו".