משרד הביטחון ממשיך בעבודות להקמת מכשול בגבול ישראל-ירדן, בין אילת לחולות סמר (צפונית לתמנע), ובנה עד כה 24 ק"מ של גדר. עבודות ההקמה יימשכו עד סוף השנה, בעלות של כ-300 מיליון שקל. המכשול החדש מוקם על בסיס המודל שפותח בגבולות מצרים וברמת הגולן, בהתאמות לתוואי השטח הייחודי של הערבה. בסרטון שהופץ היום (שלישי) נראית הגדר הנבנית מנקודת מבט של רחפן. 

עשרות קבלנים ומאות משאיות של אגף ההנדסה והבינוי ומנהלת התפר ו'שעון חול' במשרד הביטחון, ממשיכים בימים אלה בקצב מהיר בעבודות להקמת 'הגדר המזרחית' בגבול ישראל ירדן. על-פי החלטת הממשלה, אורכו של המקטע שנבנה בימים אלה הינו כ-30 ק"מ, מאילת ועד לחולות סמר (צפונית לתמנע).

הקמת גדר בירדן. צילום: משרד הביטחוןהקמת גדר בירדן. צילום: משרד הביטחון

'הגדר המזרחית' הנבנית בגבול ירדן, תיעוד מרחפן




כבישים, מגדלי תצפית ומיגון


עד כה פרסו צוותי משרד הביטחון כ-24 ק"מ של גדר, ונערכים להשלים את פריסת הגדר בשבועות הקרובים. העבודות כוללות כבישי מערכת, מגדלי תצפית, חמ"לים ואמצעים מתקדמים נוספים, צפויות להסתיים עד לסוף השנה. העבודות יכללו גם הקמת מיגון ייחודי באזור שדה התעופה 'אילן רמון', המוקם בימים אלה סמוך לתמנע.

בתכנון הפרויקט ניתן משקל רב לתוואי השטח הייחודי של הערבה ולמזעור הפגיעה בנוף, בתאום עם גורמי הגנת הסביבה. בין השאר פותחו פתרונות שיאפשרו את הקמת המכשול בתוואי נחל הערבה, מעברי מים רבים לחיזוק עמידות המכשול, מעברים אקולוגיים לבעלי חיים, וכן פתרונות למניעת קורוזיה, בשל הקרבה לים.