ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, הרב יגאל לוינשטיין, שלח הערב (שלישי) מכתב הבהרה למנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם, בהמשך לפגישתם ביום חמישי האחרון. במכתבו הבהיר הרב לוינשטיין את דבריו נגד צה"ל והקהילה הלהט"בית. "מתוך היכרות רבת שנים ואמון הדדי בינינו ובין מערכת הביטחון", פתח הרב לוינשטיין, "ומתוך רצון להמשיך ולפעול ביחד כפי שאנו עושים כבר 30 שנה, אני מבקש להבהיר את הדברים הבאים - דבריי בשבוע שעבר, שנאמרו בכנס רבנים, התפרשו על ידי רבים בצורה שלא התכוונתי אליה, כאילו אני מבקש להדיר מצה''ל חלק כזה או אחר מן האוכלוסייה, או לפגוע בערך הרעות שכולנו אמונים עליו".



"לכולם יש מקום בצה''ל, ללא קשר לרקע שלהם, להשקפת עולמם או לנטיותיהם האישיות. מחאתי הייתה מכוונת רק לניסיון לגרור את צה''ל למלחמת הדעות המתחוללת בחברה ביחס לשורה של נושאים, ביניהם גם היחס למבנה המשפחה בעם ישראל. בסוגיה זו תהום פעורה בין השקפת העולם הליברלית לבין ההולכים בדרכה של תורת ישראל. טענתי ואני עדיין טוען כי מקומו של המאבק בין השקפות אלו הוא החברה האזרחית, ולא בתוך תוכו של הצבא היקר לכולנו", כתב הרב לוינשטיין.



"הביקורת נבעה מלב אוהב וכואב"


עוד נכתב: "אני מאמין שצריך להכניס לחינוך בצה''ל את המחבר ולא את המפריד בין חלקי החברה הישראלית. הביקורת שהשמעתי לא ביטאה אובדן אמון אלא נבעה מלב אוהב וכואב. לפעמים דווקא מתוך אכפתיות ושייכות נמתחת ביקורת חריפה. הקדשתי את כל חיי לחיזוק הצבא, מתוך אמון ודו –שיח. זו הדרך שאני מאמין בה, וברוחה אני ממשיך לחנך את תלמידיי".



כזכור, לוינשטיין תועד כשהוא מכנה את חברי קהילת הלהט"ב "סוטים". "מדובר באנשים שאיבדו את הנורמליות שלהם, הקבוצה הזאת מטריפה מדינה והיא נכנסת לצבא בכל הכוח", אמר לוינשטיין ועורר סערה. "בזמני, סוטים זו הייתה שריטה. גועל נפש. היינו חילוניים אבל נורמליים. לצערי, מי שלא גדל בבית מדרש - אין לו מסורת וההשפעה המערבית נהיית רדיקלית כלפיו", הוסיף. אם כל זה לא הספיק, לוינשטיין התייחס בכנס לצוערים בבה"ד 1 שנלקחים להצגות ואמר ביחס לתאטראות כי אלו "ערכים של תבוסתנות ופריצות".





ביקורת קשה נמתחה על דבריו והרב בני לאו פרסם דרישה להתנצלות גורפת ובקשה שהרב לא יחזור על דברים מעין אלה משום שהם עלולים להוביל הומואים דתיים לכדי נטילת חייהם, כפי שהוא מתאר שקרה לאחר שהרב לוינשטיין נאם מול תיכון ירושלמי ונקט בנימה דומה. נאומו של הרב הופסק על-ידי מנהל המוסד החינוכי, שהודיע לו שהוא אורח בבית ספרו, ושדברים כאלו אינם ראויים להישמע בו. בקהל נכח תלמיד הומוסקסואל שרצה להתאבד לאחר ששמע את לוינשטיין, וניצל בזכות התערבות חבריו.



בנוסף, מנכ"ל משרד הביטחון נפגש בשבוע שעבר עם הרבנים לוינשטיין ואלי סדן. אדם אמר בפגישה כי במסמך 'רוח צה"ל', שהוא הקוד האתי שעל פיו פועל הצבא, מופיע ערך "כבוד האדם" כערך יסוד: "כל אדם הוא בעל ערך אשר אינו מותנה במוצא, בדת, בלאום, במין, במעמד ובתפקיד". עוד הוסיף אדם כי ערך הרעות הוא ערך מרכזי ב'רוח צה"ל' ובמסורת צה"ל לדורותיו, ואין כל ספק, כי הוצאתם של חברי קהילת הלהט"ב אל מחוץ לגדרי החברה והמחנה מנוגדים לערכי צה"ל היסודיים ביותר. כמו כן, הבהיר אדם, כי דברי הרב, המייצג מכינה קדם צבאית הנתמכת ע"י משרד הביטחון, חמורים ואינם מקובלים על צה"ל ומערכת הביטחון. המנכ"ל דרש מלוינשטיין להבהיר אותם כבר בימים הקרובים.



מנגד, פורסם מכתב תמיכה בלוינשטיין, שעליו חתומים לא פחות מ־300 רבנים מרכזיים בציונות הדתית. "לנוכח הדיון הציבורי שהתעורר לאחרונה סביב אמירות של הגאון הרב יעקב אריאל, הרב יגאל לוינשטין ורבנים נוספים, ברצוננו להביע תמיכה בכל רב שמביע את דעתו ההלכתית והמוסרית הנאמנה לתורה ולחז"ל ללא משוא פנים וללא התנצלות", כתבו הרבנים במכתבם. עוד הוסיפו חותמי המכתב כי הם כואבים את כאבם של כל מי שאינו יכול להקים בית בישראל, אך "עם כל הכאב על צערם של אנשים פרטיים, יחד עם הרצון להקל ולסייע לכל מי שניתן לסייע לו, כאשר אנו נדרשים לבירור עקרוני, אין מקום למתן לגיטימציה לתופעות ולהתנהגויות הבאות להעלות על נס אורח חיים המנוגד למוסר האנושי ולדרכה של תורה".