דוקטור אורי מילשטיין, חוקר מלחמות ישראל, ניתח את הסרטים שמקרין בימים אלה ארגון חיזבאללה על מלחמת לבנון השנייה, בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" ואמר: "הסרט הראשון ששידרו מראה את ההכנות להתקפה שבה נחטפו חיילי המילואים רגב וגולדווסר ז"ל, שהביאה לפרוץ המלחמה", אמר. "מתברר שההכנות נמשכו לא מעט זמן. מתברר גם שאנחנו (ישראל) 'עלינו' על זה, 'עלינו' על זה וידענו את כל הפרטים, כי הם הרי עשו את ההכנות די הרבה זמן. אבל הפרטים ש'עלינו' עליהם לא הגיעו לא לאמ"ן, לא לפיקוד הצפון ולא לאוגדת לבנון, כלומר היה פה מחדל. הם (חיזבאללה) בעצם מאשרים את מה שהתפרסם לפני כשבועיים, כשהיה יום השנה".



אלדד ציין שלמעשה חיזבאללה אומר שהיהודים לא כאלה חכמים וחזקים. עובדה שתרגלו התקפה מתחת לאפם וזה לא הגיע לכוחות בשטח 


"נכון. והבעיה היא לא במודיעין האיסוף, אלא במודיעין המחקר. את המידע יש לנו תמיד, גם במלחמת יום הכיפורים היה לנו מידע רב, השאלה היא האם אנחנו מנתחים אותו כהלכה. לא לקחים איך לפעול, אלא לקחים מהמידע שמגיע בזמן אמיתי".





"אבל יש פה עוד דבר אחר מעניין, וזו השיטה של חיזבאללה ללחימה על התודעה", ציין ד"ר מילשטיין. "מאז שחיזבאללה קם, עשו הרבה מאוד פעולות נגדנו עד שברחנו מלבנון, וזה נמשך די הרבה זמן, כ-15 שנה, והם צילמו את הפעולות שלהם. הרבה פעמים הם טענו שהם כבשו מוצב או הכריעו יחידה שלנו, ואנחנו בדרך כלל התייחסנו למידע הזה די בפקפוק ובזלזול. אבל הם צילמו את הדברים, ולמשל צילמו איך שתקעו דגל שלהם על אחד המוצבים שלנו בדרום לבנון. לדעתי, אם לוקחים את הסך הכל, כולל הסרטים שהם עשו, במלחמה על התודעה, גם התודעה של הישראלים וגם התודעה של צד שלישי, יש להם הישגים רבים מאוד, והם עושים את המלחמה הזו באופן מתוחכם מאוד".



"זה נותן להם בהחלט אמינות רבה, גם בעיני הישראלים, שאומרים, במקום שנקשיב לצה"ל, כדי לדעת מה קורה, בוא נראה את הסרטים של חיזבאללה", הדגיש ד"ר מילשטיין, "ואכן, ב-20 השנים האחרונות הם מפיצים הרבה מאוד סרטים והרבה מאוד תמונות, וכמו שאומרים, עם תמונה אי אפשר להתווכח. גם פרשת אלאור אזריה קשורה למלחמה על התודעה. ברגע שמתפרסמות תמונות אתה לא יכול להכחיש וצריך להתמודד עם זה. ומה מתברר? שאנחנו לא יודעים להתמודד עם זה".



אין בסרטים תיעוד שטרם נחשף, זה בסה"כ פעולת יחסי ציבור של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, שארגונו שקוע ב"בוץ הסורי"
"בוודאי שאין צילום חדש", אמר ד"ר מילשטיין, "אבל יש כאן מלחמת תודעה, ובה היכולת שלהם רבה. יש הרבה אנשים שלוקחים את זה ברצינות וגם לקחו את זה ברצינות. ויש עוד שני סרטים שהם לא פרסמו, מהמלחמה עצמה, ואנחנו עוד לא יודעים מה הם יקרינו בהם"