תושב זרזיר בן 24, המשרת כמ"פ בצה"ל, נעצר בתחילת חודש יולי יחד עם נהגו האישי, תושב טמרה כבן 24, ואביו של הנהג (46) לאחר חקירה סמויה שהחלה בראשית חודש מאי בעקבות התפרצות לבונקר תחמושת בבסיס בדרום ממנו נגנבו עשרות רימוני רסס וטילי לאו, כך הותר לפרסום. בנוסף, נגנב מהמקום טיל "מטאדור" המשמש את לוחמי צה"ל בלחימה בשטח בנוי ובעל יכולות לפגיעה במבנים וביצורים.



המעצר, שהיה כחלק מהפעילות הנרחבת של צה"ל למיגור גניבת אמצעי לחימה, הגיע בתום חקירה נרחבת שנמשכה שלושה חודשים, בה ביצעה היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות של מצ"ח חקירה סמויה שהובילה לתפיסתם של שלושה חשודים בגניבות שבוצעו בפועל, ובתכנון עתידי לביצוע גניבות נוספות.



במהלכה של החקירה הסמויה שנערכה על ידי צוות חקירה משותף למשטרה ולצה"ל, נאספו ראיות רבות תוך איסוף עדויות מכלל החיילים ובעלי הגישה למקום. הודות לראיות שנאספו, המ"פ חשוד כי נכח בבונקר שנפרץ, וכעת כל שנותר לצוות החקירה היה לבסס תשתית ראייתית כנגד הקצין וחשודים נוספים. לאחר שגובשו ראיות אלו, כנגד המ"פ ונהגו האישי, עברה החקירה לשלב הגלוי עת נעצרו שני החשודים. במהלך חקירתם נאספו ראיות בין היתר גם כנגד אביו של הנהג, תושב טמרה כבן 46, וזה נעצר ימים ספורים לאחר מעצר בנו. 



במהלך החקירה שהתנהלה ביחידה המרכזית במשטרה בשיתוף היחידה המרכזית של מצ"ח, סיפר המ"פ החשוד כי בסוף חודש אפריל העמיס יחד עם נהגו אמל"ח מהבונקר שנפרץ והעביר אותו לאביו של הנהג בצומת מרכזית בדרום. עוד עלה בחקירה כי המ"פ קיבל לידיו תמורה כספית, שלהערכת המשטרה נאמדת בעשרות אלפי שקלים, מידי אביו של נהג המ"פ בעבור האמל"ח שהועבר לרשותו. לעומתם, החשוד, נהגו של המ"פ, הכחיש את המיוחס לו ושמר על זכות השתיקה.



בתוך כך, במסגרת מאבקה של משטרת ישראל בתופעת הנשק הבלתי חוקי נתגלה סליק תחמושת גדול בשפרעם. הפעילות המשולבת כללה כוחות סיור ובילוש שנעזרו בכלבנים, חבלה וזיהוי פלילי. הסליק אותר בשטח פתוח בעיר ונמצאו בו כמויות גדולות של תחמושת ואמצעי לחימה, ביניהם אקדח וחלקי אקדחים, רימונים 40 מ"מ של מטול M203, רימון הלם, מעל ל-80 מחסניות, כדורים 5.56 ממ של M16, מחסניות עוזי 9 מ"מ, מעל 5000 כדורים 5.56 מ"מ,


מעל 600 כדורים 9 מ"מ, שכ"פצים, אפודי קרב וקסדה.